Curtea de Conturi arată, in raportul pe 2011, adoptat in decembrie 2012, că a constatat, in urma verificărilor făcute, prejudicii totale de 1.172.990 mii lei, ponderea cea mai mare (57,89%) vizand abateri legate de angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor bugetare. Ca urmare a acţiunilor de control/audit au fost identificate abateri care au determinat producerea de prejudicii, estimate la 1.172.990 mii lei, se arată in raportul Curţii.
Ponderea cea mai mare (57,89%) este deţinută de abaterile de la prevederile legale care reglementează cele 4 etape ale efectuării cheltuielilor bugetare, respectiv angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata acestora, in concordanţă cu prevederile legii bugetare şi cu destinaţia stabilită. Cele mai frecvente cazuri de astfel de abateri, se referă la efectuarea unor cheltuieli neprevăzute de legislaţia in vigoare, efectuarea unor cheltuieli de personal neprevăzute de legislaţia in vigoare, acordarea nelegală a unor drepturi salariale, inclusiv a sporurilor, premiilor şi a altor drepturi, funcţionarilor publici, personalului contractual, persoanelor cu funcţii de conducere şi personalului care ocupă funcţii de demnitate publică, plăţi efectuate fără existenţa documentelor justificative, intocmite conform legii, care să ateste exactitatea şi realitatea sumelor decontate. Curtea de Conturi adaugă că alte cazuri se referă la efectuarea de cheltuieli cu bunuri şi servicii fără contraprestaţie (bunuri, lucrări, servicii nerecepţionate in cantitatea facturată şi plătită), precum şi plăţi peste normele, cotele sau baremurile legale, angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata unor cheltuieli care nu au legătura cu scopul, obiectivele şi funcţiile entităţii. In raport se menţionează că o pondere insemnată (17,76%) o au şi abaterile referitoare la administrarea contractelor de achiziţie publică, estimate la 208.381 mii lei. In anul 2012 Curtea de Conturi şi-a exercitat funcţia de verificare la un număr de 2.317 entităţi.