Reprezentantii Biroului Electoral Judetean (BEJ) si cei ai Institutiei Prefectului judetului Salaj au intrat de ieri pe ultima suta de metri a pregatirilor pentru alegerile parlamentare ce au loc duminica, 9 decembrie.
Dupa ce saptamana trecuta au fost stabiliti prin tragere la sorti presedintii sectiilor de votare din judet si loctiitorii acestora, azi, incepand cu ora 10.30, toti cei 622 de responsabili ai procesului de votare din judet vor fi instruiti la Casa de Cultura a Sindicatelor din Zalau.
Azi se impart telefoane de la STS si pliante informative
Fiecare sectie de votare din cele 311 sectii stabilite la nivel de Salaj va avea cate un presedinte si un loctiitor al acestuia, care vor fi remunerati cu 85 de lei pe zi, luandu-se in calcul maxim cinci zile. Primarii salajeni au propus cate trei persoane pentru presedintia fiecarei sectii de votare din comune, iar tragerea la sorti a fost efectuata de presedinta Tribunalului Salaj, judecatorul Monica Kende. Pe langa presedinte si loctiitorul acestuia, in sectia de votare vor exista si persoane propuse de fiecare partid sau alianta politica care au candidati la alegerile parlamentare. Insa, la instruire se vor prezenta azi doar presedintii si loctiitorii acestora. Potrivit informatiilor primite de la Oana Ciobanu, purtatorul de cuvant al Institutiei Prefectului Salaj, fiecare presedinte al sectiilor de votare va primi un telefon de la Serviciul de Telecomunicatii Speciale, care ii va ajuta sa comunice la Biroul Electoral Judetean orice incident legat de procesul de votare din sectia pe care o reprezinta.
Angajatii de la Evidenta Persoanelor se plimba o camera mobila
Ministerul Administratiei si Internelor (MAI), prin Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date, a dispus o serie de masuri prin care sa faciliteze obtinerea actelor de identitate de catre persoanele care nu detin acte valabile. Incepand de ieri, persoanele care nu se pot deplasa din motive medicale (fie de la domiciliu, fie din cauza ca sunt internate in spital sau centru de tratament) si pot dovedi cu acte acest lucru sau cele care locuiesc in sate izolate si indepartate de sediile serviciilor de evidenta a persoanelor pot solicita reinnoirea actului de identitate. Patriciu Curta, directorul DJEP Salaj, a precizat ca persoanele aflate in indisponibilitate de a se deplasa trebuie sa anunte autoritatile locale (primaria) ca au nevoie de act de identitate, iar reprezentantii primariilor vor transmite solicitarea serviciilor comunitare de evidenta a persoanelor. In urma solicitarii, angajatii se vor deplasa la domiciliul sau in localitatea persoanei respective cu o camera mobila pentru preluarea cererilor, a actelor necesare si a imaginilor.
Program prelungit la carti de identitate
Programul cu publicul in cadrul serviciilor locale de evidenta a persoanelor este extins, salajenii putand solicita actele de identitate inclusiv sambata, intre orele 8.00-14.00, si duminica, intre orele 8.00-20.00. Solicitantii se pot prezenta la ghiseu cu urmatoarele documente: cerere tip, certificat de nastere si certificat de casatorie (daca e cazul), in original si copie, hotararea de divort definitiva si irevocabila, in original si copie (daca e cazul); certificatul de deces al sotului /sotiei decedat/decedata (daca e cazul), documentul cu care face dovada adresei de domiciliu, in original si copie, cartea de alegator in original, precum si dovada de la politie prin care sa rezulte ca s-a reclamat furtul actului de identitate, acolo unde este cazul.
Studentii au liber in 10 decembrie
Guvernul Romaniei cauta solutii sa-i lase liberi pe studenti luni, 10 decembrie, si sa le acorde gratuitate pe mijloacele de transport pentru a se putea deplasa in localitatile in care au domiciliul, astfel incat si studentii sa poata vota. Masura vine ca o solutie pentru o participare masiva la vot, mai ales ca este vorba de alegeri parlamentare si toate formatiunile politice sunt interesate de o prezenta cat mai mare la vot.