Pana in prezent, Autostrada Transilvania ne-a costat 1,3 miliarde de euro, iar daca lucrarile vor fi concesionate, vom plati taxe pentru a putea circula.
Guvernantii cauta solutii pentru continuarea lucrarilor la Autostrada Transilvania, tronsonul Mihaiesti-Suplacu de Barcau, care strabate judetul Salaj. In urma cu o saptamana, premierul Victor Ponta anunta la Cluj ca Autostrada Transilvania nu este inclusa in proiectele finantate cu bani de la Uniunea Europeana din cauza ca, in 2004, contractul a fost atribuit direct, fara licitatie, americanilor de la Bechtel. Astfel, reprezentantii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) spun ca cel mai probabil sectoarele ramase fara finantare vor fi concesionate, dupa modelul autostrazii Ploiesti – Brasov. „Se incearca obtinerea de fonduri europene pentru tronsonul Mihaiesti – Suplacu de Barcau. Daca nu, cel mai probabil, compania de drumuri va construi prin concesiune acest tronson”, a declarat pentru ziuadecj.ro Eugen Cecan, directorul Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Cluj. Constructia prin concesionare a tronsonului salajean din Autostrada Transilvania inseamna taxe in plus pentru soferi. Intrarea pe autostrada nu va mai fi gratuita, ci se va plati o taxa stabilita de constructor si statul roman.
Desi proiectul trebuia finalizat in acest an, din 2004 si pana in prezent au fost finalizati doar 54 de kilometri din Autostrada Transilvania, care au costat 1,3 miliarde de euro. In momentul de fata, Guvernul Ponta nu mai are bani pentru autostrada Transilvania. Ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, a recunoscut recent ca toti banii alocati pentru acest proiect pe anul 2012, respectiv 347 de milioane de lei, au fost cheltuiti pana la 1 septembrie. Datoriile inregistrate pana la aceeasi data erau de 187 de milioane de lei.