Circa 4,1 milioane de romani au auzit de campania de reduceri Black Friday şi aşteaptă ofertele retailerilor, iar dintre aceştia 59,3%, respectiv 2,43 milioane, sunt interesaţi să facă achiziţii, potrivit unui studiu realizat de compania Daedalus.Studiul a fost realizat pe un eşantion de 2.000 de respondenţi, reprezentativ pentru populaţia Romaniei din mediul urban şi rural, cu varste cuprinse intre 18 şi 65 de ani, şi a arătat că 27,2% dintre consumatori sunt familiarizaţi cu acest eveniment de shopping şi aşteaptă să vadă ofertele. Comparativ, anul trecut in Statele Unite 226 de milioane de persoane (72% din totalul consumatorilor) au „vanat” reducerile de Black Friday.
Eroarea de eşantionare a studiului este de +/-2,2%.
„Dintre toţi cei care şi-au manifestat intenţia de a cumpăra de Black Friday 2012 , 28,9% au spus că vor să cumpere ceva de la eMAG. Ne aşteptăm ca incă din primele ore să avem un trafic de circa 700.000 de vizitatori pe site, iar pe intreaga zi să primim pană la 2 milioane de vizite”, a declarat intr-un comunicat Radu Apostolescu, vicepreşedinte şi director de dezvoltare eMAG.
Pentru a face faţă traficului ridicat, compania a investit in ultimele luni peste 200.000 euro in infrastructura IT şi a modificat procedura de comandă pentru produsele din promoţiile de Black Friday. Astfel, toate comenzile vor fi primite exclusiv online, cu livrarea acasă.
Conceptul Black Friday , preluat de pe piaţa americană, marchează intrarea in sezonul de cumpărături de iarnă prin acordarea de reduceri semnificative de preţuri, pentru o zi.
Printre companiile din Romania care au anunţat reduceri pentru vineri se numără Orange, eMAG şi Altex. Conceptul a fost preluat şi de cateva firme din domeniile turism şi imobiliare.