Din cele trei „Idei de afaceri” ale somerilor transformati in antreprenori in urma cursurilor de reformare profesionala care au fost desemnate castigatoare, in luna mai, in cadrul programului „Salaj Workacces”, doar doua proiecte au fost puse in practica pana in prezent. Castigatorii aveau termen sfarsitul lunii august pentru a intra in posesia premiilor oferite de Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca (AJOFM) Salaj. Asadar, proiectul de afacere „Plantatia de nuci”, premiat cu un computer personal si decontarea cheltuielilor pentru infiintarea firmei, si proiectul „Infiintare atelier de reparatii produse casnice” premiat cu decontarea cheltuielilor pentru infiintarea firmei, s-au pus pe roate si functioneaza chiar foarte bine, dupa cum a precizat directorul AJOFM Salaj, Romeo Sarca. In schimb, cel de-al treilea proiect castigator, „Salon de infrumusetare”, nu s-a pus in practica, deoarece persoana care a intocmit proiectul s-a angajat intre timp si a renuntat la ideea de a deveni patron. In consecinta, echipa de proiect a solicitat prelungirea termenului pentru decontarea cheltuielilor pana la sfarsitul acestui an, astfel incat un alt proiect din cele 10 inscrise in concurs sa poata demara.
„Printr-o procedura interna am reusit sa amanam termenul, pentru a da posibilitatea unui alt somer sa-si deschida propria afacere. Am discutat cu unii dintre ei si au spus ca incearca sa gaseasca resursele financiare pentru demararea afacerii”, a precizat Sarca.
Sumele care sunt necesare pentru infiintarea unei firme se ridica la suma de 1.000 de lei, iar somerii castigatori trebuie sa prezinte la AJOFM Salaj chitantele care dovedesc cheltuielile pe care le-au avut. Insa, pe langa aceste sume, noii antreprenori au nevoie de un spatiu amenajat, de dotari si autorizatii, astfel ca nu le este foarte usor ca dupa o lunga perioada de somaj sa gaseasca resursele financiare necesare pentru demararea afacerii.