Salajul – prezentat la Forumul Comunicatorilor Regio
Cei care disemineaza informatia europeana s-au intalnit la Bran, judetul Brasov, saptamana trecuta, in cadrul Forumului anual. Aproximativ 100 de delegati de pe tot cuprinsul tarii au asistat la lucrarile Forumului Comunicatorilor Regio si au facut schimb de experienta – de la bune practici, la problemele intampinate in derularea proiectelor cu finantare europeana. Regiunea de Nord-Vest, din care face parte si judetul nostru, a fost reprezentata de 10 persoane. La lucrarile Forumului a fost invitat sa prezinte situatia de la nivelul judetului Salaj purtatorul de cuvant al Consiliului Judetean, Sebastian Olaru.
Reprezentantul Consiliului Judetean Salaj a vorbit despre impactul finantarilor europene asupra comunitatilor in care ajung banii si felul in care acesti bani ajung sa schimbe destinele unor locatii. Cel mai reprezentativ proiect cu care si-a ilustrat ideea de impact asupra comunitatii a fost ales cel de reabilitare a drumului Ciucea – Crasna – Varsolt, care ajunsese aproape impracticabil. „A facut senzatie in presa o fotografie cu o groapa uriasa, in care cineva infipsese o creanga cu un stegulet in varf, ca soferii sa-si dea seama cat de adanca este si s-o ocoleasca”, a spus Sebastian Olaru, dupa care a aratat fotografii cu starea actuala a drumului. Un alt proiect care a schimbat destinul unei cladiri a fost cel prin care s-a reabilitat cladirea fostului Centru Militar. Olaru a aratat ca, la un moment dat, chiar se ceruse declasarea cladirii de patrimoniu, pentru ca era aproape de prabusire. „Astazi este o cladire moderna pe care o vrem un centru de cultura si turism”, a punctat Olaru. Iar cea de-a treia cladire careia i-a fost schimbat destinul de fondurile europene este un punct termic din Zalau transformat in centru de zi pentru varstnici.
Regiunea de Nord-Vest a mai avut parte de o prezentare, facuta de Andreea Marcu, expert comunicare in cadrul ADR Nord-Vest. Andreea Marcu a vorbit celor prezenti despre Facebook si felul in care se pot promova programele europene pe aceasta platforma de social-media. Pornind de la o joaca si fara sa utilizeze fonduri pentru promovarea paginii de Facebook a Agentiei, Andreea Marcu le-a explicat celor prezenti cum se poate face trafic pe pagina institutionala fara a da premii, a face concursuri sau alte lucruri care constituie cheltuieli.
