decembrie 8, 2025

Se schimbă mersul trenurilor. Rute la Viena și vagoane mai noi, din 14 decembrie

pentru-calatorii-salajeni-abonamentele-la-trenurile-regio-valabile-si-la-trenurile-interregio-din-15-decembrie0_66963

Începând de duminică, 14 decembrie, va intra în vigoare noul Mers al trenurilor, care va fi valabil până la data de 12 decembrie 2026. Compania CFR Călători va asigura zilnic circulația a peste 1150 de trenuri, în funcție de perioada din an: 52 în trafic internațional, 20 Intercity, 112 Interregio, 26 trenuri sezoniere și 952 Regio.

Noul calendar de circulație vine cu vagoane mai noi și trenuri suplimentare, precizează CFR.

Astfel, din 14 decembrie vom avea legături directe între Budapesta și București. Trenurile IR 72 și IR 73 vor circula pe relația directă Budapesta Keleti – București Nord, extinzând traseul actual care se încheia la Craiova.

De asemenea, se reintroduc trenurile la Viena Westbahnhof. Trenurile IR 346 și IR 347 vor circula din nou până la Viena Westbahnhof, pe un traseu direct, via Budapesta Kelenfold (în loc de Budapesta Keleti). Totodată, relația Baia Mare – Viena Westbahnhof va continua să fie deservită de trenurile Someș 687/686.

Potrivit CFR Călători, vor exista noi trenuri sezoniere pe ruta București – Giurgiu – Ruse. Pentru sezonul estival 2026, vor fi introduse 4 trenuri noi pe relația București Nord – București Progresu – Giurgiu – Ruse și retur.

Parteneriatul cu compania feroviară ucraineană UZ va continua în noul mers prin menținerea grupei de vagoane Kiev – Ungheni – București Nord și retur, grupa directă a trenului Prietenia 401/402, oferind o conexiune stabilă și sigură între România și Ucraina.

Având în vedere aderarea României la spațiul Schengen, staționările trenurilor internaționale vor fi reduse, ca urmare a eliminării controlului documentelor.

Programul feroviar 2025–2026 aduce schimbări și în traficul intern, prin introducerea de material rulant nou.

Noile vagoane, cumpărate prin PNRR, sunt dotate cu internet Wi-Fi, sisteme de informare audio-video, camere de supraveghere, prize electrice, instalații de climatizare, toalete ecologice, precum și spații special amenajate pentru persoanele cu mobilitate redusă și chiar vagoane bar-bistro. Unele trenuri Interregio care leagă Bucureștiul de Mărășești – Suceava/Iași, precum și de Brașov vor fi reclasificate în Intercity.

Un pas important în creșterea calității serviciilor feroviare în trafic intern îl reprezintă introducerea în circulație a trenurilor formate din noile rame electrice moderne de tip Alstom Coradia Stream, puse la dispoziție de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF). Aceste rame, parte dintr-un lot de 12 unități achiziționate din fonduri europene, pot atinge viteze de până la 160 km/h. Pentru noul mers al trenurilor, CFR Călători a programat utilizarea acestor rame moderne în compunerea a 26 de trenuri cu circulație zilnică, repartizate pe cele mai solicitate rute: 14 trenuri între București Nord și Constanța și retur, 6 trenuri între București Nord și Craiova și retur, 2 trenuri pe ruta București Nord – Craiova – Deva și retur, 2 trenuri între București Nord și Arad și retur și alte 2 București Nord – Brașov și București Nord – Timișoara Nord și retur. Introducerea ramelor Alstom Coradia Stream în circulație se va desfășura în conformitate cu livrarea acestora. CFR Călători estimează că până la data de 1 februarie 2026 vor fi operate 11 rame din primul lot de 12.

Compania a planificat, de asemenea, punerea în circulație în decursul anului 2026 a 7 trenuri formate din rame PESA, aflate în prezent în proces de testare și recepție, pe relația București – Buzău – Adjud și retur.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *