Traversarea Sălajului pe autostradă, abia după 2032
Sălăjenii vor putea circula integral pe autostradă prin județ doar după anul 2032, termenul cel mai optimist pentru finalizarea tunelului Meseș – lucrarea cea mai complexă a proiectului. Informația a fost prezentată vineri, la Colegiul Prefectural, de către Vasile Leșuțan, reprezentant al Inspectoratului Județean de Construcții Sălaj.
Autostrada care traversează județul este împărțită în șase subsecțiuni. Subsecțiunea 3B1, între Topa și Zimbor, are 12,34 km și este realizată în proporție de 93%, cu termen de finalizare estimat pentru ianuarie 2026. Subsecțiunea 3B2, de la Zimbor la Poarta Sălajului, măsoară 12,24 km și are stadiul fizic al lucrărilor de 90%, fiind programată să fie finalizată până în iunie 2026.
Cea mai complicată parte o reprezintă subsecțiunile 3B3 și 3B4, de la Poarta Sălajului prin Zalău până la Nușfalău, care însumează 41 km, cel mai lung sector licitat în România până la data prezentă și include cele două tuneluri Meseș. Acestea sunt în prezent în faza de proiectare, iar finalizarea lor, respectând termenele contractuale, este estimată cel mai devreme în 2032.
“La Subsecţiunea 3B3 – 3B4, unde sunt și cele două celebre tuneluri care se vor executa prin Meseş, este demarată proiectarea. Termenul de finalizare cel mai optimist este 2032, care se respectă termenele contractuale. Să vedem ce se întâmplă, nu putem să înaintăm un termen mai precis”, a precizat Leşuţan.
Doar după darea în folosință a acestor tuneluri va fi posibilă traversarea integrală a județului pe autostradă.
Subsecțiunea 3B5, între Nușfalău și Marca, cu 13,5 km, este deja finalizată, în timp ce subsecțiunea 3C, de la Marca până la limita cu Bihorul la Suplacu de Barcău, are 1,6 km pe raza județului Sălaj și este realizată în proporție de 67-70%, finalizarea depinzând de progresul tronsonului din Bihor.
În paralel, mai sunt de construit și nodurile rutiere de la Zimbor și Românași.
