ANAF caută firmele care își scot din țară profitul
ANAF caută firmele care își exportă profitul realizat în România. Procedura de verificare a demarat zilele trecute, fiind vizate 2.768 de societăți comerciale înregistrate în țara noastră.
Potrivit Fiscului, până în 29 august, se vor colecta informații defalcate privind tipul și cuantumul cheltuielilor acestor companii în perioada 2020–2024, în scopul actualizării analizei de risc fiscal.
Demersul vizează centralizarea și consolidarea datelor globale disponibile cu informațiile defalcate declarate direct de către contribuabilii mari și mijlocii, pentru „o mai bună înțelegere a mecanismelor de transfer în cadrul grupurilor multinaționale”.
„ANAF a inițiat un proces amplu de transformare care, alături de digitalizare, include o direcție strategică de asigurare a unui tratament fiscal echitabil pentru toți contribuabilii. În acest context, modul în care companiile declară profiturile obținute în România și își achită obligațiile fiscale este o prioritate majoră de analiză. Obiectivul nostru este să analizăm în mod riguros și structurat datele disponibile, înainte de a demara acțiuni de control în cazurile în care există suspiciuni privind transferul nejustificat de profituri în afara țării. (…)Ne dorim, în continuare, aplicarea consecventă a acelorași reguli fiscale pentru toți actorii economici care operează și obțin
venituri în România,” a declarat Adrian Nica, președintele ANAF.
Potrivit Fiscului, procedura nu reprezintă un control și nu generează obligații fiscale suplimentare pentru contribuabili, având doar rol analitic. Acestora li se solicită, prin intermediul Spațiului Privat Virtual, completarea online a unor declarații în format standardizat și urmărește validarea și alinierea informațiilor globale existente în bazele de date ANAF (bilanțuri contabile, declarații fiscale, fișiere SAF-T) cu structuri standardizate și analizabile automat.
Concret, contribuabililor li se solicită „declararea cheltuielilor realizate în perioada 2020 – 2024 sub o formă defalcată, care nu rezultă din alte declarații anterioare depuse la ANAF (ex: cheltuieli cu serviciile de marketing, cu serviciile de management, de vânzări, consultanță, know-how, etc.)”.
