decembrie 5, 2025

Mai puțină birocrație pentru autorizații de construire și certificate de urbanism

ghiseu

Consiliile județene și primăriile se pot înrola, începând de luni, 21 iulie, în platforma MyEterra, pentru a obține gratuit, online, extrase de carte funciară pentru informare și extrase din planul cadastral, în cazul imobilelor pentru care cetățenii solicită acte administrative, precum autorizații de construire sau certificate de urbanism.

Anunțul a fost făcut de ministrul Dezvoltării, Cseke Attila.

Pentru a beneficia de noile funcționalități oferite de platforma MyEterra, instituțiile administrației publice locale trebuie să transmită o cerere, în care să fie nominalizați reprezentanții autorizați să acceseze platforma. Cererile pot fi expediate prin e-mail către oficiile județene de cadastru și publicitate imobiliară.

Această facilitate vizează simplificarea proceselor administrative și scutește cetățenii de plimbări pe la mai multe ghișee și instituții.

MyEterra este pusă la dispoziție de ANCPI, instituție aflată în subordinea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației.

”Toate aceste măsuri au impact direct asupra reducerii birocrației, creșterii calității serviciilor oferite cetățenilor și scurtării timpilor de interacțiune cu autoritățile”, spune ministrul Cseke Attila.

Aceasta este cea de-a treia etapă în procesul de simplificare a emiterii documentelor de către Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI), după ce, din 7 aprilie, extrasele de carte funciară, cele de plan cadastral și cele de primă înregistrare se eliberează gratuit pentru proprietari, dacă solicitantul cere personal aceste documente, iar, din 2 iunie, acest serviciu a devenit gratuit și online.