decembrie 5, 2025

Autostrada Transilvania: Se asfaltează pe lotul „muzeu”. VIDEO

Captură de ecran 2025-06-16 080854

Captură video

Constructorul român Erbașu avansează vizibil cu lucrările pe șantierul secțiunii Suplacu de Barcău – Chiribiș, parte din Autostrada Transilvania.

Este vorba despre celebrul segment „Bechtel”, lung de 26 de kilometri, transformat în „muzeu” după ce a rămas neterminat în urma contractului semnat cu compania americană în anul 2004. Antreprenorul român Erbașu a preluat lotul la începutul acestui an și are termen 18 luni pentru realizarea lucrărilor, în urma unui contract cu o valoare de peste 884,12 milioane de lei.

Mobilizarea este bună în teren, iar viitorul tronson începe să prindă contur. Constructorul român lucrează cu circa 300 de muncitori și peste 200 de utilaje. Potrivit contractului, secțiunea ar trebui să fie gata până în vara anului viitor.

Pe această secțiune se vor construi inclusiv 3 viaducte, 8 pasaje, 8 poduri, din care unul în lungime de 1.650 metri peste lacul de acumulare, parcare de scurtă durată de tip S1, Centru de Întreținere și Coordonare. De altfel, și partea cea mai grea a lucrării, acel viaduct care trece prin mijlocul lacului de acumulare de la Suplacu de Barcău, a fost început dar nefinalizat de Bechtel. 

Luna aceasta, se împlinesc exact 21 de ani de când americanii de la Bechtel au început lucrările pe A3, la tronsonul Suplacu de Barcău-Chiribiș-Biharia. Americanii au plecat demult, iar șantierul a devenit, până anul trecut, muzeu.

Contractul cu Erbașu a fost semnat în noiembrie 2023, aceasta fiind cea de-a cincea încercare de finalizare a acestei bucăți de autostradă.

Pe Autostrada Transilvania, între Cluj-Napoca și Oradea, în septembrie 2023 a fost deschis traficului lotul Nuşfalău – Suplacu de Barcău, România atingând atunci pragul de o mie de kilometri de autostradă.

Iată imaginile filmate cu drona, în urmă cu câteva zile, pe întreaga secțiune Suplacu de Barcău – Chiribiș, de către Cristian Marius Man: