Scurt istoric
Grupul Scolar “Ioan Ossian”, din Simleu Silvaniei, a luat fiinta in anul 1902, ca Scoala Inferioara de Agricultura, prima de acest fel din Transilvania. In cei 104 ani de activitate, institutia, prin procesul instructiv – educativ desfasurat de colectivele de cadre didactice, a raspuns in permanenta -comenzii – sociale, asigurand agriculturii si altor ramuri ale economiei cadre bine pregatite profesional pentru Salaj si alte judete ale tarii.
De–a lungul celor 104 ani, unitatea a cunoscut mai multe denumiri: initial s–a numit -Scoala Taraneasca Inferioara de AgriculturaI, apoi Scoala Agricola – pana in 1948. Dupa Reforma invatamantului (1948), in Simleu au luat fiinta doua Scoli Medii Tehnice: Agricola si Zootehnica, iar Scoala Taraneasca Inferioara de Agricultura s-a transformat in Scoala Profesionala Zootehnica.
Pana in 1965, a functionat sub denumirea de Centrul Scolar Agricol, ca in 1966 sa se infiinteze Liceul Agricol – unde s-au pregtit generatii de foarte buni specialisti in meseriile: veterinar, zootehnist, horticultor si contabilitate, la care, din 1981, s–a mai adaugat si profilul, Industrie alimentara.
In anul 1975, Scoala a primit numele de -Liceul Agroindustrial, din 1990 devenind -Grupul Scolar Agricol, iar din 2002 poarta numele actual: Grupul Scolar “Ioan Ossian” Simleu Silvaniei.
Baza materiala – la nivelul unui complex scolar
Grupul Scolar “Ioan Ossian” functioneaza in corpul de cladire construit in anul 1902, la care, in timp s–au mai adaugat: o cladire a laboratoarelor, construita in 1972, doua cladiri de internat si cantina, construite in 1962, respectiv 1966, o ferma didactica, o sala de sport.
-Cladirea principala gazduieste: 25 de sali de clasa, 3 laboratoare de informatica, un cabinet audio-video, sala festiva si alte sali anexe.
-In cladirea laboratoarelor, isi desfasoara activitatea: doua laboratoare de chimie, un laborator de patologie veterinara, unul de agrotehnica, unul de zootehnie, doua de biologie, doua de fizica, si cate unul de geografie, de mecanizare, de protectia muncii, de mecanica, de legislatie rutiera si de contabilitate, o biblioteca cu 22.000 de volume de la diferite edituri: carte scolara, beletristica, de specialitate etc., necesare elevilor pentru o pregatire temeinica fiecarei specializari.
-In cele doua cladiri de internat, de baieti si de fete, sunt 600 de locuri, la care sunt elevi si de la alte scoli din oras.
-Cantina, dotata cu bucatarie moderna, asigura servirea mesei pentru toti elevii cazati in internat.
-In sala de sport se asigura desfasurarea orelor de educatie fizica precum si meciurile divizionarei A de volei – Phoenix Simleu.
-Ferma didactica detine 50 ha de teren agricol, din care: o sera, 25 ha teren arabil, doua ha pasune, 18 ha fanete si 5 ha livada si vie; un sector zootehnic de aproximativ 90 de animale (porcine, ovine, bovine, cabaline), cu cladirile aferente: grajduri, depozite, parc de masini agricole, trei cladiri cu laboratoarele de zootehnie, patologie veterinara, horticultura.
Resurse umane
1. RESURSE UMANE
a. personal didactic
Incadrarea scolii s-a realizat pe baza proiectului de incadrare aprobat de I.S.J. Astfel personalul didactic incadrat la 15.09.2008 este structurat astfel:
Total cadre didactice 50 din care:
– calificati 48
– necalificati 2
– titulari 24
– suplinitori 26
Din totalul de 48 cadre didactice calificate:
– doctorat 1
– gradul I 20
– gradul II 7
– definitivat 8
– debutanti 7
A constituit o preocupare pentru echipa manageriala incadrarea pe cat posibil pe catedrele libere cu personal didactic calificat si cu experienta in activitatea didactica. Din situatia prezentata rezulta ca avem un procent mare de cadre didactice cu gradele didactice I si II, iar cei tineri si nu numai sunt dornici de perfectionare fiind inscrisi la diferite forme de perfectionare. Ne confruntam totusi cu o fluctuatie mare de la an la an, de cadre didactice datorita unor conditii concrete din scoala (elevii cu rezultate mai bune la invatatura, se orienteaza spre alte profile decat cele existente in scoala noastra).
Participarea la programele de perfectionare a personalului didactic din scoala noastra constituie o preocupare permanenta,atat pentru perfectionarea stiintifia, cat si metodica. Astfel aceasta preocupare s-a concretizat in:
Participari la programe de perfectionare:
– Participari la activitatea comisiilor metodice 100%
– Participari la activitatea cercurilor pedagogice 100%
La noi in scoala in semestrul I s-au desfasurat activitati ale cercurilor pedagogice la disciplinele:
– limba franceza – prof. Triteanu Silvia
– tehnologii – prof. Lorincz Attila
– educatie fizica – prof. Kovacs Istvan
Inscrieri la grade didactice:
– Gradul II 1(Rad Monica)
– Gradul I 1 (Venter Eva)
Participari la cursuri AEL 5 (Conde Maria, Sirca Adela, Pocola Adina, Rad Monica , Cosma Maria)
Alte forme de perfectionare:
– Orosz Zoltan, Pocola Teodor – atestat profesor legislatie si instructor conducere auto;
– Chis Lavinia – facultatea de muzica, an II, Spiru Haret, facultatea Finante Banci an II, Spiru Haret.
b. personalul didactic auxiliar
Numarul personalului didactic auxiliar este format din 10 persoane. Acest numar corespunde organigramei de incadrare fiind preocupati de formarea continua prin participarea la activitati de perfectionare, in vederea unei activitati eficiente, respectand sarcinile ce le revin prin fisa postului. Relationarea acestui segment cu personalul didactic este foarte buna.
Se impune totusi ca personalul didactic auxiliar (laboranti, secretara, contabila) sa fie cuprins in forme organizate de perfectionare in domeniul TIC.
c.personalul nedidactic
Fiind format din 43 de persoane, este normat in conformitate cu suprafetele de curatenie si cu sarcinile ce revin acestuia in intretinerea si gospodarirea scolii si a fermei didactice. Putem aprecia ca aceasta categorie de personal isi indeplineste sarcinile ce ii revin din fisa postului, astfel incat scoala este bine intretinuta, ferma didactica bine gospodarita, animalele bine intretinute si productiile agricole si viti – pomicole bune.