Informarea corectă e crucială în aceste zile și în anii ce vin, dar în epoca TikTok, Compania Națională Poșta Română dărâmă ultima legătură cu presa a oamenilor care au nevoie de ea. Ziarele au primit o notificare prin care sunt informate că prețurile pentru livrarea informației către cetățeni se dublează, iar această măsură face imposibilă continuarea abonamentelor, pentru că devin nesustenabile. Cea mai importantă este informația, dar prin această creștere, toate costurile vor merge spre livrare. 

Valentin Ștefan, directorul Poștei Române, recunoaște că instituția pierde teren pentru că nu e digitalizată și are prea puține servicii de interes pentru cetățeni, dar alege să recupereze ani de furturi și investiții greșite în dauna celor care au mai multă nevoie de serviciile companiei. Compania se află în subordinea Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, condus de Bogdan Ivan. Dacă eforturile conducerii s-ar concentra pe digitalizare, multe dintre problemele companiei s-ar remedia, dar se pare că efortul managerial se concentrează pe ruperea legăturii între cetățean și presă, fără se se fi stabilit impactul economic al acestei măsuri. Dublarea prețului de livrare înseamnă omorârea ziarelor și a revistelor tipărite, pentru că vor fi nevoiți fie să crească și ei prețul, fie să renunțe la abonamente, iar cât câștigă Poșta din această măsură rămâne o enigmă, pentru că au refuzat să furnizeze date. 

Presa este esențială pentru parcursul democratic al României, iar cetățenii au nevoie de acces la informație de calitate. Abonații, fie că sunt sau nu pe rețelele sociale sunt cetățeni care au încredere în informații verificate și de interes public, livrate de ziare și reviste. Dacă acestea nu vor mai putea ajunge la ei, cetățenii vor deveni mai săraci și mai vulnerabili. 

Situația critică în care se află Poșta Română nu se poate remedia din suprimarea legăturii între cetățeni și informație. Centrul pentru Jurnalism Independent solicită reevaluarea acestei măsuri și păstrarea interesului public în centrul activității unei companii naționale. 

Centrul pentru Jurnalism Independent