Trei persoane au sesizat Protectia Consumatorului ca au fost amendate de catre controlorii operatorului de transport in comun, desi aveau biletele compostate. Cei trei calatori amendati au sesizat la Protectia Consumatorului ca ora inscrisa pe biletele lor nu corespundea cu orele la care s-au facut controalele si au acuzat proasta functionare a aparatelor de compostat. Zalauanii aveau inscrisa pe bilete ora 13,57, insa ora reala cand s-a facut controlul era 15,24. “In urma sesizarilor consumatorilor, comisarii nostri au verificat daca se confirma reclamatiile. Au luat bilete ca orice alt calator, au urcat in autobuz si au constatat ca sesizarea se verifica. Ora reala era diferita de ora de pe bilet, rezultand o diferenta de o ora si 29 de minute”, a declarat pentru Graiul Salajului comisarul-sef al CJPC Salaj. Drept urmare, comisarii de la Protectia Consumatorului au intocmit un proces verbal de constatare si au sanctionat SC Transurbis SA cu suma de 2.000 de lei.
Cei de la Transurbis contesta atat reclamatiile celor trei calatori, cat si interventia Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorului Salaj. Potrivit lui Paul Maghiu, purtatorul de cuvant al Transurbisului, este vorba despre o familie care a facut reclamatia la CJPC si care sustin ca au compostat biletul, dar ca au primit amenda pe nedrept. “Ei spun ca si-au compostat biletul si defectiunea a fost la aparatul nostru. Noi spunem ca nu este asa, pentru ca in momentul in care controloarele noastre au urcat in autobuz au compostat biletele albe pe care le au pentru control si ora imprimata era cea reala. De aici tragem concluzia ca acele persoane au calatorit fraudulos”, spune Paul Maghiu. Asa ca cei de la Transurbis au decis sa atace in instanta atat procesul-verbal intocmit de comisarii de la Protectia Consumatorului, cat si sanctiunea primita.
Plangerile celor trei zalauani sunt din luna august a anului trecut. Procesul-verbal de constatare a deficientelor aparatelor de compostat a fost incheiat in 9 august 2011, fiind urmat de amenda de 2.000 de lei. Transurbisul a contestat in instanta atat procesul-verbal, cat si amenda, deschizand dosarul in 25 august 2011. Potrivit judecatorului Ioana Hodis, purtatorul de cuvant al Judecatoriei Zalau, Transurbisul a facut plangere contraventionala, solicitand anularea procesului-verbal intocmit de comisarii CJPC Salaj si inlocuirea amenzii cu un avertisment. Logica lucrurilor il contrazice pe Paul Maghiu, care ne-a declarat ca nu au existat probleme la aparatele de compostat de pe autobuzul respectiv. Daca Transurbisul accepta avertismentul celor de la Protectia consumatorului, recunoaste implicit problemele compostoarelor. Cazul este pe rolul Judecatoriei Zalau, urmatorul termen fiind stabilit pentru data de 11 mai.
Calatorii raman cu abuzul si cu banii luati
Din plangerile celor trei zalauani, certificate de controlul comisarilor de la Protectia Consumatorului, se vede ca Transurbisul te amendeaza chiar daca ai bilet si-l compostezi. Celor trei calatori li s-a aplicat cate o amenda de 100 de lei, minimum prevazut de lege, pentru ca aparatul de compostat tiparea o ora gresita. Este inca un aspect nefavorabil operatorului de transport in comun, dupa cele doua cazuri cu minori agresati verbal si psihic de angajatele firmei. Daca cei de la Transurbis negau comportamentul agresiv al angajatelor, ieri la redactie s-a mai prezentat un caz care confirma ca este o practica retinerea persoanelor pana la capat de linie. In urma cu doua saptamani, un minor in varsta de 13 ani a fost gasit fara bilet si retinut de controloare in autobuz pana in statia din gara.