Disciplina opțională „Dezvoltarea jocurilor video” va putea fi studiată timp de o oră pe săptămână de elevi de liceu din orice nivel de la toate filierele, profilurile și specializările, potrivit ordinului nr. 1.083 privind programa școlară publicată în Monitorul Oficial (MO). Disciplina care face parte din curriculumul la decizia elevului din oferta școlii va putea fi aleasă de elevi din anul școlar 2025-2026. Elevii pot învăța să creeze jocuri de la cele mai simple, la unele complexe. Disciplina „contribuie la dezvoltarea abilităților necesare pentru a reuși în era informațională, cum ar fi gândirea critică, gândirea creativă, capacitatea de a colabora și de a comunica eficient, flexibilitatea”, potrivit programei școlare.
- Programa școlară propune folosirea site-ului „Despre jocuri video” (https://desprejocurivideo.ro/) ca fiind o sursă importantă de informare pentru părinți, tutori și profesori despre jocurile pe calculator, despre existența instrumentelor de control parental la jocurile video.
Disciplina „Dezvoltarea jocurilor video” este opțională inclusă în oferta națională pentru învățământul liceal, la curriculum la dispoziția școlii din anul școlar 2025-2026.
Disciplina se adresează elevilor de la toate filierele, profilurile și specializările. Studiul disciplinei poate începe în oricare dintre clasele de liceu și necesită competențe inițiale minime de programare, pe care le dobândesc elevii la gimnaziu.
Studiul disciplinei „Dezvoltarea jocurilor video” se desfășoară cu întregul colectiv de elevi, într-un laborator de informatică în care există un număr corespunzător de dotări.
Disciplina are în vedere inițierea elevilor în toate etapele de dezvoltare a jocurilor, de la proiectare până la publicare, folosind limbajul de specialitate. Elevii vor fi implicați în activități similare cu ale profesioniștilor din domeniu, realizate pe grupe.
Potrivit programei școlare publicate în Monitorul Oficial:
“Majoritatea copiilor, dar și a adulților din întreaga lume au utilizat jocuri video pentru a învăța sau pentru recreere, iar această disciplină le permite elevilor să înțeleagă mecanismele care stau la baza funcționării acestor jocuri și, în general, ale aplicațiilor digitale pe care le utilizează, precum și să dezvolte propriile aplicații de acest tip.
Dezvoltarea jocurilor implică abordarea învățării interdisciplinare, integrate, prin rolurile care includ povestire/narațiune, design grafic, animație, inginerie de sunet, management de proiect, utilizarea noțiunilor din matematică și științe pentru modelarea acțiunilor și reacțiilor personajelor în diverse situații, selectarea și aplicarea metodelor adecvate de proiectare, dar și conceperea algoritmilor și implementarea acestora în limbaj de programare, alegerea și utilizarea celor mai potrivite instrumente tehnologice pentru dezvoltare și implementare.
În România, dar și în alte țări, industria de dezvoltare a jocurilor ocupă un rol important pe piața muncii, iar programa școlară a disciplinei „Dezvoltarea jocurilor video” răspunde nevoilor de alfabetizare digitală din perspectiva noilor cerințe socio profesionale, printr-un curriculum relevant, vizând formarea unui set de competențe digitale pe care absolvenții învățământului liceal să le poată valorifica în viața activă. De asemenea, disciplina valorifică creativitatea și curiozitatea elevilor, oferindu-le șansa de a dobândi experiență inițială pentru un domeniu extrem de atractiv în rândul tinerilor”.
Sursa edupedu.ro
Foto: Pexels/ Pixabay