În contextul desfăşurării alegerilor prezidențiale și parlamentare, Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor Zalău informează cetățenii că pentru exercitarea dreptului la vot trebuie să fie în posesia unui act de identitate aflat în termen de valabilitate.

În cazul expirării termenului de valabilitate, cetățenii români pot solicita eliberarea unei cărți de identitate cu cel mult 180 de zile înainte de data expirării.

Actele necesare eliberării unei noi cărți de identitate ca urmare a expirării sunt cerere tip (cererea se completează de solicitant cu majuscule), certificat de naștere – original; certificat de căsătorie – original (dacă e cazul); hotărâre de divorț rămasă definitivă – original (dacă e cazul); certificat de deces al soțului/soției – original (dacă e cazul); act de spațiu – original (prezenţa obligatorie a unui proprietar), chitanță în valoare de 7 lei – contravaloarea cărţii de identitate; act de identitate – original.

Taxele se pot plăti la CEC Bank sau online, pe ghișeul.ro.

Persoanele cu drept de vot, care doresc să verifice dacă sunt trecuți în listele electorale și secția la care pot să-și exercite dreptul de vot, pot accesa siteu-ul Autorității Electorale Permanente la link-ul: https://www.registrulelectoral.ro/