Zalăuanii care au datorii la bugetul local scapă de plata penalităților dacă vor achita suma restantă. Oferta este valabilă doar dacă plata se face până în data de 25 noiembrie, pentru obligațiile fiscale restante la data de 31 august 2024, inclusiv.

Consilierii locali au aprobat, în ședința de marți, 8 octombrie, aplicarea amnistiei introdusă de guvernanți pentru datoriile la Fisc și pentru sumele datorate administrației locale.

Prin introducerea acestei măsuri, primăria speră să stimuleze conformarea voluntară a contribuabililor la plata obligaţiilor bugetare şi colectarea creanţelor bugetare în contextul economic actual.
E important de menționat că nu sunt considerate obligaţii de plată restante la data de 31 august 2024 obligaţiile bugetare pentru care s-au acordat şi sunt în derulare înlesniri la plată, nici obligaţiile de plată stabilite în acte administrative a căror executare este suspendată, în condiţiile legii, la data de 31 august 2024, inclusiv.

“Conform execuției la data de 30.09.2024, veniturile totale ale bugetului local al Municipiului Zalău, raportat la total buget an 2024, au fost realizate în procent de 52,55%. Dacă ne raportăm doar la veniturile proprii, constând în cote defalcate din impozitul pe venit și impozite și taxe pe proprietate, venituri închieri, taxe speciale, amenzi etc. gradul de realizare a acestora este în procent de 80%.
Menționăm că la veniturile constând în impozit pe clădire, impozit pe teren și impozit pe mijloace de transport, încasate de la contribuabilii persoane fizice și personae juridice, veniturile prevăzute în bugetul pe anul 2024 au fost realizate în totalitate, mai mult, la anumite surse existând depășiri, depășiri care stau la baza rectificării bugetului local al municipiului Zalău pe partea de venituri ale acestuia”, au precizat, pentru Graiul Sălajului, reprezentanții primăriei.

Debitorii care intenţionează să beneficieze de anularea obligaţiilor bugetare accesorii pot notifica organul fiscal competent cu privire la intenţia lor pînă cel mai târziu la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor şi nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024, sub sancţiunea decăderii.

După primirea notificării depuse de contribuabil, organul fiscal comunică acestuia, prin adresă, cuantumul obligaţiilor fiscale de plată exigibile, aflate în sold, în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data depunerii cererii. În cazul existenței de neconcordanțe cu privire la obligaţiile fiscale înscrise în adresă, acestea vor fi clarificate de către organul fiscal împreună cu debitorul.

Pentru debitorii care au notificat organul fiscal, se va emite o decizie de amânare la plată a majorărilor de întârziere care pot face obiectul anulării, respectiv de suspendare a procedurii de executare silită a acestora, acolo unde este cazul. Procedura de executare silită nu începe sau se suspendă pentru obligaţiile accesorii amânate la plată.

Obligaţiile accesorii amânate la plată nu se sting până la data soluţionării cererii de anulare a accesoriilor sau până la data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, în cazul în care debitorul nu depune cererea. Aceasta va fi analizată în termen de 10 de zile lucrătoare de la data înregistrării la Primăria Municipiului Zalău. În urma analizei efectuate, se va întocmi un referat de către serviciile de specialitate din cadrul Direcţiei Economice, în baza căruia se va elibera o decizie de anulare a accesoriilor sau o decizie privind respingerea cererii de anulare a accesoriilor.