Rezultatele finale înregistrate după soluționarea contestațiilor la proba scrisă din cadrul examenului național pentru definitivare în învățământul preuniversitar au fost publicate marți, 6 august, pe site-ul dedicat și în centrele de examen.

În Sălaj, rata de promovare a crescut cu un procent, de la 74.75%, la 75.75% după soluționarea contestațiilor depuse.

Din totalul de 99 candidați, promovaseră, inițial, 74 (au obținut notă peste 8 la examen). După contestații, a mai promovat un candidat, rata de promovare fiind de 75.75% (față de 76.45%, la nivel național). Dintre cei 75 de candidați promovați, 25 au obținut note la examen între 9 și 9.99 (33.33%), iar 50 au obținut note între 8 și 9 (66.66%). Nu s-au înregistrat note de 10.

Cea mai mare notă la examen, 9.82, a obținut-o Burghele Andrei, la disciplina de examen Istorie, urmat de Maghiar Anamaria, cu nota la examen 9.80, la disciplina de examen Matematică, și Turian Alexandru, cu nota la examen 9.69, la disciplina de examen Educație fizică și sport.

Au fost respinși 24 de candidați, dintre care 16 cu note la examen între 7 – 7.99, alți 6 cu note între 6 – 6.99 și 2 candidați cu nota între 5 – 5.99. Nu au fost candidați cu medii la examen sub 5, dar s-au înregistrat 4 note sub 5 la proba scrisă.

Potrivit metodologiei, proba scrisă este parte constitutivă a examenului, iar nota obținută are o pondere de 70% în calculul mediei finale (care trebuie să fie cel puțin 8 pentru a asigura promovarea). Pentru a fi declarat promovat, un candidat trebuie să obțină minimum media 8, calculată ca medie ponderată a notelor la toate probele examenului, inclusiv proba scrisă.

Examenul de Definitivat este susținut de dascălii care doresc să prindă un post de suplinitor. Cadrele didactice care promovează examenul dobândesc dreptul de practică în învăţământul preuniversitar. Prin dobândirea Definitivării în învățământ, cadrul didactic depășește stadiul de debutant și poate intra pe o rută de profesionalizare ascendentă, având dreptul de a deveni titular în sistemul de învățământ preuniversitar și de a participa, ulterior, la susținerea examenelor pentru obținerea gradelor didactice.