Trei elevi sălăjeni s-au calificat și, în consecință, au participat la etapa națională a Concursului de Comunicări Științifice pentru elevii din clasele de liceu – Geografie.

Maria Moldovan de la Colegiul Național ”Silvania” Zalău, Blanca Fărcaș de la Colegiul Tehnic ,,Alesandru Papiu Ilarian,, Zalău și Alex Vasil de la Colegiul Național ,,Simion Bărnuțiu,, Șimleu Silvaniei au concurat cu zeci de elevi la Timișoara, în perioada 10-13 iulie.

S-au întors și cu premii la două dintre cele trei secțiuni ale competiției – la Geografie Fizică și la Geografia Mediului.

La Geografia Fizică, Maria Moldovan de la CNS Zalău a obținut Mențiune, profesor coordonator al lucrării fiindu-i Sanda Bulgărean.

Blanca Fărcaș de la API Zalău a obținut Premiu Special la secțiunea Geografia Mediului, profesor coordonator fiindu-i Daniel Ardelean.

Elevul Alex Vasil de la CNSB Șimleu, având ca profesor coordonator pe Claudia Crăciun, a concurat la secțiunea Geografie Umană.

credit foto: facebook profesor Crăciun Claudia

Concursul Național de Comunicări Științifice la Geografie a adunat elevi de licee din toată țara pasionați de natură și fenomenele ei care au obținut locul I la etapa județeană a concursului.

Fiecare elev concurent a avut de realizat o comunicare elaborată pe o temă la alegere la una dintre cele trei secţiuni: Geografie Fizică, Geografie Umană, Geografia Mediului.

După etapa județeană, ocupanții primului loc la fiecare secțiune au transmis lucrările pentru evaluare, iar la Timișoara le-au susținut în fața comisiei naționale și a colegilor-concurenți din țară.

Evaluatorii au urmărit rigoarea ştiinţifică a conţinutului; modul de redactare (originalitate în alegerea temei, structurarea logică a conţinuturilor, interpretarea fenomenelor şi a evenimentelor geografice, aparat critic şi bibliografie minimală); expunere şi argumentare (limbaj de specialitate, capacitate de sinteză şi de analiză geografică, abilitate în citirea, interpretarea şi integrarea suporturilor grafice şi cartografice, argumentare, expresivitatea prezentării şi capacitatea de a-şi susţine ideile prezentate etc.); consistenţa suportului de susţinere a comunicării; metodele de cercetare folosite şi abilităţile formate; creativitate; încadrare în timpul alocat prezentării.