Nu exista in Zalau, in afara de „Meses”, cartier unde macar o strada sa nu fie cu probleme.

Dupa calvarul provocat de caderile masive de zapada, conducatorii auto au acum de infruntat gropile aparute in asfalt. Odata cu topirea zapezii au aparut si primele gropi din cauza materialului antiderapant folosit in timpul iernii. Nu exista in Zalau, in afara de „Meses”, cartier unde macar o strada sa nu fie cu probleme. Fie dai intr-o groapa, fie dai intr-un canal care nu e niciodata la acelasi nivel cu asfaltul. Reparatiile pe strazile din municipiul Zalau vor demara in momentul in care conditiile meteo vor permite acest lucru, anunta reprezentantii Citadin. Astfel ca nervii soferilor sunt pusi la incercare in primele zile de primavara.
Nervii soferilor sunt pusi la incercare in primele zile de primavara. Dupa calvarul provocat de caderile masive de zapada, conducatorii auto au acum de infruntat gropile aparute in asfalt. Odata cu topirea zapezii au aparut si primele gropi din cauza materialului antiderapant folosit in timpul iernii. Astfel ca, dupa chinul pe care l-au tras cu zapezile, fiindca utilajele au ajuns mai greu pe strazile laturalnice, acum, zalauanii se lupta cu gropile ivite in mijlocul drumului. Nu exista in Zalau, in afara de „Meses”, cartier unde macar o strada sa nu fie cu probleme. Fie dai intr-o groapa, fie dai intr-un canal care nu e niciodata la acelasi nivel cu asfaltul. Gropile orasului, unele dintre ele vechi de cand lumea – cum este cea de la intersectia Uz Casnic, sunt cunoscute cel mai bine de catre taximetristi. Acestia se „intalnesc” cel mai des cu ele si-i injura, printre dinti, pe cei care ar trebui sa le plombeze. Ii intrebam cand cred ca vor fi asfaltate strazile cu probleme si ne raspund sa mai avem rabdare cateva luni, „pana cand incepe campania electorala”. Pe langa belelele cu craterele din asfalt, soferii se confrunta si cu clienti nemultumiti de confortul masinilor, care ii intreaba pe soferi de ce bat bucsile. In Zalau sunt si strazi bune, insa acestea sunt prea putin folosite de catre soferi: strazile din cartierul Meses sau primul tronson din noua centura a orasului.
Gropile si gurile de canal rup masinile
In cartierul Dumbrava II, pe strada Torentului, care a fost reabilitata in primavara anului trecut, au rasarit din nou gropile, spre disperarea soferilor din zona. Coboram pe Pietris, unde canalele sunt principala problema. Lucrurile nu stau mai bine nici pe Sfanta Vineri. Unii soferi, mai experimentati, reusesc sa le ocoleasca. Altii insa, le iau in plin. Se observa si o groapa astupata cu piatra si nisip. Ajungem in fata gradinitei din Pacii, sa gasim gura de canal mult injurata de taximetristi. Troneaza in mijlocul strazii. Si daca atunci cand traficul nu este aglomerat poate fi ocolita, soferii nu au nicio sansa cand vine o masina din sens opus. Ne mutam in alta zona – Stadion. Si aici, aceeasi situatie, gropi si guri de canal prost facute. Strada B.P. Hasdeu arata cel mai rau. Masinile de mare tonaj care tranziteaza orasul distrug periodic actuala centura a Zalaului, iar la coborare spre Tribunal, daca eviti groapa din curba dai direct in gura de canal. Solutia – conducerea pe contrasens.
Citadinul incepe asfaltarea cand se incalzeste
Reparatiile pe strazile din municipiul Zalau vor demara in momentul in care conditiile meteo vor permite acest lucru, anunta reprezentantii Citadin. „Pentru ca asfaltarea si plombarea gropilor sa aiba eficienta trebuie ca temperaturile sa fie de peste cinci grade Celsius. Pana atunci, angajatii SC Citadin SRL au reparat provizoriu cateva gropi mai mari de pe strazile Sfanta Vineri, Corneliu Coposu, dar si in zona sensului giratoriu de langa Sala Sporturilor. Gropile au fost umplute cu piatra si nisip, urmand sa fie plombate dupa ce conditiile meteo vor permite acest lucru”, explica Paul Maghiu, purtatorul de cuvant al Citadin. Bugetul anual pe 2012 pentru reparatii si intretinere strazi este de trei milioane de lei.