Timp de două săptămâni, locuitorii comunei Crasna au la dispoziție o unitate bancară mobilă, care le oferă toate serviciile de care ar putea beneficia într-o agenție bancară propriu – zisă. Caravana „Bună ziua, schimbare!”, o inițiativă comună a Băncii Comerciale Române și Vodafone România, în parteneriat cu OMNIASIG Vienna Insurance Group și BCR Asigurări de Viață VIG, a ajuns în comuna sălăjeană marți, 28 mai, și va poposi până săptămâna viitoare, joi.
Punctul mobil de lucru BCR și Vodafone este amplasat chiar lângă grădiniță, pe Strada Principală nr.15, iar specialiștii stau la dispoziția cetățenilor în fiecare zi, de luni până vineri, între orele 10.00 și 16.00, cu sfaturi utile despre produse bancare și tehnologii inovatoare.
Unitatea mobilă permite accesul ușor și rapid la servicii și produse financiare BCR, cum ar fi cont curent, carduri, asigurări, digital banking, precum și la pachetele Vodafone de servicii de telecomunicații și tehnologie. Un alt aspect important îl reprezintă facilitarea accesului populației la informații de educație financiară și digitală, adaptată pe grupe de vârstă: de la cursuri de responsabilizare financiară și antreprenoriat în comunitățile rurale, la transformare digitală și cybersecurity.
La biroul bancar din cadrul unității mobile se pot efectua digital, asistat de consilieri, deschideri de cont curent și carduri de debit, deschideri de depozite și conturi de economii, solicitări de carduri de credit, acces la digital banking, solicitări pentru credite de consum, precum și refinanțări și restructurări, asigurări de venituri, de șomaj și de incapacitate de muncă, asigurări de protecție a bunurilor personale, PAD și facultativă de locuință, asigurări de călătorie, consiliere și asistență pentru gama extinsă de servicii bancare, inclusiv pentru finanțare în mediul rural prin BCR Social Finance și leasing prin BCR Leasing.
De asemenea, camionul modular este dotat cu două echipamente bancare (ATM și APT), unde pot fi efectuate operațiuni de eliberare lei sau euro, în numerar, depunere numerar în calitate de persoană fizică – în conturile curente, conturile de rambursare credit, conturile de economii sau în conturile altor persoane, plata numerar a facturilor curente către furnizori, reîncărcare cartele Vodafone, eliberare mini extras, interogare sold, schimbare PIN.
Unitatea mobilă oferă și cursuri de educație financiară, precum și ateliere despre folosirea aplicațiilor mobile și despre navigarea în siguranță pe internet.
“Proiectul “Bună ziua, schimbare!> este despre oameni, despre a vedea ce putem face pentru bunăstarea lor și a comunității. Este și despre schimbare, despre felul în care va arăta banca în viitor, o bancă mobilă. Unde este nevoie de noi, acolo ne ducem. Unde putem face bine, acolo vom merge. Acum suntem la Crasna, luna viitoare vom fi într-o altă localitate. Suntem prezenți în țară, peste tot, pentru a fi aproape de oameni și de comunități” , spune Marina Roman, director regional BCR, prezentă, marți, la Crasna.
“Ne-am propus să ajungem la clienții noștri BCR dar și la ceilalți, care își doresc să ne cunoască. Ce facem noi deosebit? Noi facem educație financiară. Avem un proiect încă din 2016, care se numește Școala de Bani. Anul acesta, BCR a depășit pragul de un milion de români educați financiar. Prin programele noastre susținute de cei 1.500 de voluntari, mergem la grădinițe, școli, licee, în instituții. Până acum, 650 de mii de copii, tineri și adulți sunt absolvenți ai Școlii de Bani și 400 de mii de români au beneficiat de un plan financiar personalizat”, a precizat Crina Dumuța, director de grup în cadrul BCR.
Din octombrie 2022, unitatea mobilă „Bună ziua, schimbare!” circulă prin localități rurale din România, unde staționează câte o săptămână sau două, în funcție de specificul local. Numai anul trecut, peste 2.000 de români din 12 județe s-au bucurat de 60 de ateliere de educație financiară și digitală datorită caravanei „Bună ziua, schimbare!”, care a parcurs în total peste 5.000 de kilometri.