Zalăul a intrat în rândul orașelor din țară unde actele de stare civilă se pot elibera acum și online.

Începând de miercuri, 22 mai, Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă – SIIEASC a mai integrat 7 municipii reședință de județ, printre care și Zalăul, și alte 26 de localități.

Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor, cu sprijinul Direcțiilor Județene de Evidență  a Persoanelor din județele Bistrița-Năsăud, Buzău, Mureș, Neamț, Sălaj, Vaslui și Vrancea, precum şi al direcțiilor locale de evidență a persoanelor implicate, a realizat extinderea Sistemului  Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă la nivelul municipiilor reședință de județ Bistrița, Buzău, Focșani, Târgu-Mureș, Piatra–Neamț, Vaslui și Zalău.

Astfel, platforma destinată activității ofițerilor de stare civilă a devenit activă, prin înregistrarea doar în format digital a evenimentelor de viață naștere și deces.

În ceea ce privește obținerea certificatului de naștere sau deces, cetățeanul/aparținătorul poate solicita eliberarea acestuia în format digital sau, la cerere, în format fizic printat pe un formular securizat.

Totodată, SIIEASC s-a extins și la nivelul localităților Aleșd, Beiuș, Marghita, Valea lui Mihai (județul Bihor), Oltenița și Budești (județul Călărași), Castelu, Comana, Cumpăna, Murfatlar, Poarta Albă, Mihail Kogălniceanu, Nicolae Bălcescu, Eforie, Istria, Peștera, Hârșova, 23 August, Crucea, Chirnogeni, Ovidiu, Aliman, Bărăganu, Ion Corvin, Cuza Vodă (județul Constanța), Turcinești (județul Gorj).

De menționat însă că, deoarece extinderea Sistemului Informatic Integrat se realizează etapizat, fiind necesară interconectarea celor 3.188 de unități administrativ-teritoriale, platforma destinată prestării serviciilor exclusiv online, la momentul actual, nu poate fi accesibilă.

În prezent, pentru a obține un certificat de stare civilă (naștere sau deces), persoana se deplasează la oficiul de stare civilă unde depune documentele necesare, respectiv, cererea de eliberare a certificatului de stare civilă, document care se poate elibera atât în format digital, solicitantul trebuind să comunice ofițerului de stare civilă o adresă de poștă electronică, dar și în format fizic, printat pe un formular securizat, în funcție de opțiunea cetățeanului/aparținătorului.

Extinderea, la nivel național, a Sistemului Informatic are ca termen de finalizare data de 24 septembrie 2024.