Ministerul Educației a centralizat rezultatele înregistrate la simularea probelor scrise din cadrul examenului național de bacalaureat, susținută în perioada 4 – 7 martie, la nivel național, de elevii claselor a XII-a şi a XIII-a seral/frecvenţă redusă.
Au fost implicați în procesul de evaluare 13.897 de profesori evaluatori, iar în cadrul celor peste 1.320 de centre de examen (licee), scanarea și încărcarea lucrărilor pe platforma informatică au fost asigurate de peste 10.000 profesori asistenți.
Platforma a funcționat în parametri optimi pe întreaga durată a desfășurării proceselor, precizează Ministerul Educației.
Rezultatele elevilor au fost mai bune decât la simularea Evaluării Naționale. Rata de promovare a fost de 60,13 la sută la Limba și literatura română, 64,12 la sută la discpiplina obligatorie a profilului (Matematică sau Istorie), 64,75 la sută la disciplina la alegere a profilului și specializării, 84,04 la sută la Limba și lliteratura maternă.
Rezultatele înregistrate la probele scrise ale simulării examenului național de bacalaureat 2024 au fost transmise către inspectoratele școlare, de unde se trimit către fiecare unitate de învățământ în parte. Borderourile asociate fiecărei evaluări, corespunzătoare celor 33 de tipuri de subiecte, vor fi trimise de către Ministerul Educației inspectoratelor școlare județene până cel târziu marți, 19 martie, urmând a fi transmise de către inspectorate către fiecare unitate de învățământ cel târziu până pe 20 martie 2024.
În ceea ce privește modalitatea de comunicare a rezultatelor, Ministerul Educației face demersuri pentru dezvoltarea platformei de evaluare digitalizată, astfel încât, începând de anul școlar viitor, rezultatele probelor scrise ale simulărilor examenelor naționale să fie comunicate anonimizat, prin afișare pe platformă, similar examenelor naționale.
Notele obținute nu se trec în catalog. Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții cu elevii, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare.