Construcții Erbașu are cale liberă să înceapă, în 15 martie, lucrările la tronsonul din A3 între Suplacu de Barcău și Chiribiș, lot care este printre primele începute în urmă cu 20 de ani de Bechtel.
Constructorul turc Nurol a renunțat la procesul deschis la Curtea de Apel București pentru acest lot, prin urmare a dispărut ultimul potențial obstacol din calea începerii lucrărilor de către firma Construcții Erbașu, primul contract de autostradă câștigat de constructorul bucureștean.
Conform graficului, în 15 martie vor începe lucrările pentru proiectare și abia peste șase luni va începe execuția secțiunii Suplacu de Barcău – Chiribiș a Autostrăzii Transilvania (A3). Informația a fost dată publicității încă din ianuarie de Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
„Pentru finalizarea construcției celor 26,35 km antreprenorul român (Construcții Erbașu SA) are la dispoziție 24 de luni (6 luni proiectare și 18 luni execuție lucrări)”, mai menționa atunci șeful CNAIR.
Contractul în valoare de 884,12 milioane de lei, fără TVA (finanțat prinProgramul Transport), a fost semnat în luna noiembrie a anului trecut.
Pe traseul secțiunii de autostradă Suplacu de Barcău – Chiribiș vor fi construite opt poduri, opt pasaje și trei viaducte.
Este cea de-a cincea încercare de finalizare a acestei bucăți de autostradă. Lucrările la tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș au fost începute cu aproape 20 de ani în urmă, iar apoi abandonate, de americanii de la Bechtel.
De altfel, și partea cea mai grea a lucrării, acel viaduct de 1,8 kilometri care trece prin mijlocul lacului de acumulare de la Suplacu de Barcău, a fost început dar nefinalizat de Bechtel. În prezent, e doar un morman de fier beton, pe care nu s-a circulat niciodată. În ultimii ani, autorităţile au reziliat mai multe contracte pentru execuţia lucrării acestui tronson din Autostrada Transilvania.