Daca in procesul intentat bancii Volksbank Romania Protectia Consumatorului a avut castig de cauza, in procesul intentat BCR se asteapta astazi sentinta.
In urma plangerilor primite de la mai multi clienti ai Volksbank, Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor Salaj a dat in judecata anul trecut banca amintita iar acum a castigat procesul. Dupa cinci termene la care instanta a tot amanat procesul, Judecatoria Zalau a dat castig de cauza clientilor bancii.
Magistratii au constatat caracterul abuziv al unor clauze cuprinse in contractele de cre-dit si obliga banca sa returneze banii clientilor pagubiti. Concret, e vorba de clauzele referitoare la revizuirea ratei dobanzii curente in cazul intervenirii unor schimbari semnificative pe piata monetara, plata unui comision de penalizare si plata unui comision de risc, inserate in contract la sectiunea „conditii speciale” .
Volksbank este obligata sa returneze, integral, sumele de bani incasate cu titlu de comision de penalizare si comision de risc.
In plus, instanta obliga Volksbank. sa plateasca clientilor si dobanda legala calculata asupra fiecarei sume de bani platite de oameni cu titlu de comision de risc, de la data platii si pana la data restituirii efective de catre parata a fiecarei sume de bani in parte.
Volksbank se pregateste de recurs
Reprezentantii bancii spun ca nu le-a fost comunicata deocamdata sentinta in procesul cu Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor Salaj dar, cel mai probabil, vor ataca decizia instantei zalauane cu recurs. „In principiu , daca sentinta ne este nefavorabila, facem recurs”, ne-a declarat Viorel Pitur, consilier juridic la Volksbank Romania.
Protectia Consumatorului, speranta clientilor pagubiti
Anul trecut, zeci de zalauani au reclamat bancile la Protectia Consumatorului, suparati pe clauzele abuzive impuse de acestea in contractele de creditare. Cele mai multe plangeri vizau Volksbank, iar multi clienti au fost incurajati sa faca reclamatie tocmai pentru faptul ca Protectia Consumatorului avea la activ mai multe procese impotriva bancilor , castigate in instanta.
„Din moment ce tot riscul cade, in seama clientului, chiar nu vedem care este riscul bancii pentru a impune comisionul de risc”, sustine Claudiu Silaghi, inspector-sef al Comisariatului Judetean Pentru Protectia Consumatorilor Salaj . Institutia s-a implicat in special in cazul creditelor ipotecare sau imobiliare.
In cazul reclamatiilor care au ca subiect o institutie financiar-bancara, potrivit Legii 193 din 2000, Protectia Consumatorului intocmeste un proces-verbal de constatare, apoi se merge in instanta, care este singura institutie competenta in a da solutii in aceasta privinta.
Sentinta si in cazul BCR
Un alt proces pe care Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorului il are cu o banca pentru anularea clauzelor contractuale abuzive este cel cu Banca Comerciala Romana. Ieri ar fi trebuit ca judecatorul de la Judecatoria Zalau sa se pronunte in acest dosar, insa a avut nevoie de mai mult timp pentru deliberare, astfel ca s-a amanat din nou pronuntarea. Este posibil ca in cursul zilei de azi cei 10 clienti ai BCR sa afle daca au castigat sau nu procesul impotriva bancii. Reamintim ca procesul cu BCR a fost deschis inca din 24 februarie 2011, cand Protectia Consumatorului a contestat clauzele abuzive semnalate de 10 clienti ai bancii. Este vorba de o actiune in constatare in care Protectia Consumatorului cere anularea clauzelor abuzive semnalate. In acest proces au devenit parti, ca intervenienti in nume propriu, si cei 10 clienti care au apelat la Protectia Consumatorului Salaj. Printre clauzele abuzive semnalate de creditati se numara modul unilateral de modificare a dobanzii, modul de calcul al dobanzii de referinta si nivelul comisioanelor. Mai este contestat comisionul de urmarire riscuri, pentru ca toate riscurile cad in sarcina creditatilor, dat fiind faptul ca era vorba de credite garantate. Se contesta inclusiv riscul valutar, pentru ca aceste credite sunt contractate in valuta si plata se face tot in valuta in care a fost primit creditul.
Volksbank a pierdut procesul comisioanelor
Articole
Postul Sfintei Marii
”Dacă lumea ar posti, nu s-ar mai face arme, n-ar mai fi războaie, tribunale și închisori. Postul i-ar ajuta pe toți să se înfrâneze, nu numai de la mâncare, ci să izgonească iubirea de arginți, lăcomia și orice vicleșug.” (Sfântul Vasile cel Mare) Dragi cititori, a început postul Adormirii Maicii Domnului, cunoscut în popor și sub denumirea de postul Sfintei Marii. Acesta durează două săptămâni și se încheie în data de 14 august, înainte de marea sărbătoare…
Mai mult...Solidaritatea
Ziua bună, dragi cititori! Într-o veche istorisire, doi soldați traversau, noaptea, o pădure înzăpezită. Atacați de o haită de lupi, ei s-au așezat spate în spate și s-au apărat reciproc. Astfel, fiecare a avut o perspectivă diferită asupra pericolului, dar, alegând să rămână împreună și să conlucreze, și-au putut salva viețile. Ce anume i-a salvat pe cei doi? Răspunsul este simplu și vădit: solidaritatea. Dacă aruncăm o privire pe rețelele de socializare la ecourile unor știri, dacă…
Mai mult...