Electrica Furnizare mai amână reluarea funcționării aplicației de încărcare a indexurilor și de efectuare a plăților facturilor. De altfel, cei care și-au setat să primească factura doar on-line, în aplicația MyElectrica, nu primesc nici facturi. Consecința este aceea că, după 15 februarie – data anunțată pentru disponibilitatea aplicației, facturile la energie electrică vor fi emise aferent perioadei de la ultima factură emisă. Prin urmare, vor fi facturi emise pentru consumul pe aproximativ două luni.
”Electrica Furnizare anunță că perioada de optimizări ale sistemelor noastre informatice se prelungește până la 15 februarie, motiv pentru care MyElectrica (web & mobile app) este, în continuare, indisponibilă. De asemenea, factura de energie electrică și/sau gaze naturale va fi emisă la o altă dată decât cea obișnuită, respectiv începând cu a doua parte a lunii februarie, iar termenul de plată se va raporta la momentul emiterii facturii”, a transmis furnizorul.
Electrica Furnizare a fost amendată în trecut pentru neemiterea facturilor către clienți. În toamna anului 2022, Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Sud Muntenia a aplicat două amenzi în valoare totală de 20.000 de lei companiei Electrica Furnizare. Amenzile au fost aplicate după ce comisarii de la protecția consumatorilor au înștiințat furnizorul de electricitate despre faptul că au primit numeroase sesizări de la consumatori care se temeau că vor primi facturi mari și au cerut firmei să emită facturile.
Răspunsul dat Protecției Consumatorului de către Electrica Furnizare a fost că procesul de facturare a întârziat din cauza schimbărilor legislative și anunțau că cei care primesc facturi cu valori mari pot cere plata eșalonată a acestora, dar și că va exista o perioadă de grație mai mare pentru clienții afectați de emiterea cu întârziere a facturilor.