Guvernul României a apobat săptămâna trecută contractul de finanțare cu Banca Europeană de Investiţii, în valoare de 200 de milioane de lei, pentru a finaliza o secţiune de 42 de kilometri a autostrăzii A3.

Banii vor fi folosiți pentru finanțarea a trei loturi întârziate de pe autostrada A3: Nădășelu – Mihăiești (16,8 km), Mihăiești – Zimbor (13,26 km) și Zimbor – Poarta Sălajului (12,24 km).

Anunțul a fost făcut de premierul Marcel Ciolacu, înaintea ședinței de Guvern de joi, 11 ianuarie. Acesta a spus că România are cel mai mare volum de finanţări pentru infrastructura naţională din toată istoria modernă.

”Aprobăm şi contractul de finanţare cu Banca Europeană de Investiţii, în valoare de 200 de milioane de lei, pentru o nouă secţiune a autostrăzii A3, de 42 de kilometri. Atât ca valoare, cât şi ca diversitate şi complexitate, avem cel mai mare volum de finanţări pentru infrastructura naţională din toată istoria modernă a României. Sunt bani europeni, alocări de la buget şi fonduri de la marii finanţatori instituţionali care vor produce în 2024 cel mai mare număr de kilometri finalizaţi într-un an, de autostăzi şi drumuri expres”, a subliniat premierul.

Implementarea proiectului a demarat în august 2021 și se estimează a se finaliza în ultimul trimestru al anului 2025.

Autostrada A3, numită și Autostrada Transilvania pe porțiunea Brașov-Borș, face legătura dintre București și ieșirea spre Ungaria prin Borș.

Încep lucrările și la ”Autostrada-Muzeu”

Lucrările la lotul cuprins între Suplacu de Barcău – Chiribiș al Autostrăzii Transilvania încep în martie. Anunțul a fost făcut vineri, 12 ianuarie, de Directorul General al CNAIR, Cristian Pistol.

Această porțiune de Autostradă a fost abandonată în 2015, când s-a reziliat definitiv contractul cu americanii de la Bechtel. De atunci, viaductul care prinsese contur la granița dintre județele Sălaj și Bihor a rămas ”piesă de muzeu”.

Conform contractului, pentru finalizarea construcției celor 26,35 km, Construcții Erbașu SA are la dispoziție 24 de luni, din care 6 luni proiectare și 18 luni execuție.

Contractul în valoare de 884,12 milioane de lei, fără TVA, a fost semnat în luna noiembrie 2023.

Pe traseul secțiunii de autostradă Suplacu de Barcău – Chiribiș se vor construi inclusiv 8 poduri, 8 pasaje și 3 viaducte.