Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a anunțat joi, 4 ianuarie, proiectele de infrastructura rutieră pregătite pentru 2024.
Într-o postare pe Facebook, oficialul de la Transporturi a enumerat ”premierele” de care vom avea parte.
1. Intră în execuție și ultimele trei loturi din Coridorul IV pan-european de transport Nădlac – Constanța, și anume: loturile montane 2 și 3 dintre Sibiu și Pitești, dar și lotul lipsă din Lugov-Deja (celebrul lot al urșilor)
2. După ce anul trecut am finalizat primele două loturi aferente Autostrăzii de Centură a Bucureștiului A0, sunt și intră în execuție anul acesta toate celelalte 5 loturi: pentru loturile 1, 3 Sud și lotul 4 Nord continuă execuția, iar pentru loturile 1 și 3 Nord încep lucrările în primăvară
3. Astfel, pentru prima dată, vom avea trei autostrăzi integral în execuție, în același timp: Autostrada Moldovei A7-13 loturi, Autostrada Bucureștiului A0 4 loturi, și Autostrada A1 – București-Nădlac 3 loturi
4. Vom circula integral pe primul drum expres construit în România, respectiv DX12 Craiova – Pitești-total 120Km
5. Vom circula integral pe semi-inelul sudic al Autostrăzii Bucureștiului #A0 de la A1 – DN6 – DN5 – DN4 – A2-total 51 Km
6. Depășim 100 proiecte descentralizate, care sunt și vor fi realizate prin parteneriate cu autoritățile locale (primării, consilii județene și asocieri dintre acestea de tip ADI), cu finanțare prin CNAIR
7. Începe execuția primului lot dintr-o nouă autostradă, respectiv Autostrada Unirii A8
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor a subliniat că pe anumite șantiere este nevoie de mobilizarea suplimentară a antreprenorilor pentru a finaliza lucrările.
Obiectivele de infrastructură rutieră care vor fi sau ar putea fi date în trafic anul acesta:
– Autostrada Bucureștiului A0 – Lotul 1 Sud: 16,93 km
– Autostrada Bucureștiului A0 – Lotul 3 Sud: 17,97 km
– Autostrada Sibiu – Pitești A1 – Secțiunea 5 Curtea de Argeș – Pitești: 30,3 km
– Autostrada Ploiești – Buzău A7 Lotul 1 Dumbrava (A3) – Mizil: 21 km
– Autostrada Ploiești – Buzău A7 Lotul 2 Mizil – Pietroasele: 28,35 km
– Autostrada Buzău – Focșani A7 Lotul 1 Buzău – Vadu Pașii: 4,6 km
– Autostrada Buzău – Focșani A7 Lotul 4 Mândrești Munteni – Focșani Nord: 10,94 km
– Drum Expres de legătură Centura Oradea – Autostrada A3 (Biharia): 12,46 km
– Drumul Expres Brăila – Galați: 10,77 km
– Drumul Expres Craiova – Pitești, Tronsonul 1 Craiova – Robănești: 17,7 km
– Drumul Expres Craiova – Pitești, Tronsonul 4 Colonești – Pitești (A1): 31,82 km
Irinel Ionel Scrioșteanu a amintit că, în 2023, au fost finalizați 96 de km de autostradă și drum expres.
”Avem contracte de execuție lucrări pentru încă 760 km, licitații în curs pentru încă 120 km de drumuri de mare viteză și vizăm lansarea licitațiilor pentru execuție lucrări a peste 750 km de drumuri de mare viteză, printre care: Craiova – Târgu Jiu / Focșani – Brăila / Pașcani – Suceava – Siret / București – Alexandria / Târgu Mureș – Târgu Neamț – Iași – Ungheni / Constanța – Mangalia (Alternativa Techirghiol) / Baia Mare – Satu Mare / Arad – Oradea”, a mai anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor.
”Ne aflăm într-o perioadă istorică”
El a adăugat că, în ultimii ani, a existat o creștere constantă a sumelor investite din fonduri europene nerambursabile în infrastructura de transport rutier.
”Am încheiat anul 2023 cu o performanță foarte bună în ceea ce privește investițiile din fonduri europene în domeniul infrastructurii rutiere, plecând de la o alocare inițială de 2,7 miliarde euro și investind peste 3,8 miliarde euro, în ciclul financiar 2013-2020 (N+3 2023), ceea ce înseamnă o rată de atragere a fondurilor europene de peste 140%, cea mai mare parte fiind angajată și decontată în ultimii 4 ani.
Ne aflăm într-o perioadă istorică, întrucât această creștere constantă și consecutivă din ultimii 4 ani reprezintă o premieră pentru infrastructura de transport, vom continua și anul acesta, estimăm un total de peste 15 miliarde lei pentru investiții în infrastructura de transport rutier”, a mai scris Irinel Ionel Scrioșteanu.
Sursa ziare.com