Cetățenii români care solicită eliberarea unui pașaport simplu electronic, iar la depunerea cererii furnizează un număr de telefon mobil, vor fi informați printr-un SMS în momentul în care documentul de călătorie ajunge la ghișeu.
Asta presupune operaționalizarea serviciului de notificare prin SMS, astfel încât oamenii să nu mai fie nevoiți să sune frecvent, să se deplaseze de mai multe ori la serviciul Pașapoarte sau să verifice statusul pe site-ul dedicat pentru a afla când sunt gata documentele de călătorie. Serviciul este disponibil din 18 decembrie, iar mesajul primit prin SMS este ”Bună ziua! Pașaportul este la ghișeu, vă puteți prezenta pentru ridicare! Dacă nu sunteți destinatarul vizat, vă rugăm să ignorați acest mesaj! DGPașapoarte”.
”În contextul evoluției rapide a tehnologiei și având în vedere avantajele și oportunitățile pe care le oferă acest domeniu, digitalizarea, modernizarea și eficientizarea serviciilor oferite cetățenilor români reprezintă preocupări permanente ale lucrătorilor din sistemul de pașapoarte. Mesajul va fi transmis către cetățeni doar în cazul în care, la depunerea cererii de eliberare a pașaportului simplu electronic, aceștia și-au exprimat în mod expres opțiunea cu privire la posibilitatea primirii unei notificări prin SMS. Solicitanții de pașaport simplu electronic care nu doresc furnizarea acestui serviciu au în continuare la dispoziție serviciul de verificare online a stadiului cererii de pașaport simplu electronic – STATUS PAȘAPORT, disponibil la adresa https://hub.mai.gov.ro/epas…/programari/verifica-pasaport/. Furnizarea acestui serviciu ne aduce MAI aproape de cetățeni, oferindu-le acestora, în timp real, informații cu privire la disponibilitatea ridicării pașaportului din ghișeu, având în vedere faptul că, în prezent, termenul pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice de la ghișeele serviciilor publice comunitare de pașaporte este mai mic decât termenul asumat (5 zile lucrătoare). Prin implementarea acestui proiect, ne dorim să furnizăm servicii publice de cea mai înaltă calitate, cu o îmbunătățire continuă a timpului de răspuns, la cererile solicitanților de pașapoarte electronice”, anunță Compartimentul de relații Publice al Direcției Generale de Pașapoarte.
Bine de știut este și faptul că nu se va desfășura activitate cu publicul la Pașapoarte, în conformitate cu prevederile art. 139 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii republicat, în zilele de 25 și 26 decembrie și în zilele de 1 și 2 ianuarie 2024.