Romanii au redus in ultimii doi ani vizitele la supermarket şi hipermarket, in condiţiile in care in această perioadă salariile au fost reduse, taxele majorate şi in consecinţă consumul a scăzut. Astfel, dacă in 2008 un roman mergea de cinci ori pe lună la hipermarket şi de şase la supermarket, in 2010 numărul vizitelor a scăzut la trei şi respectiv patru, potrivit unei analize a companiei de cercetare de piaţă Nielsen Romania. La polul opus vizitele la magazinele de tip discount, caracterizate prin preţuri mai ieftine, au crescut faţă de 2008. In anii de criză preţul a fost principalul argument de achiziţie, de aceea magazinele de tip discount au caştigat teren. Astfel, un roman a mers in 2009 şi 2010 in medie de patru ori pe lună la un magazin de profit, faţă de trei ori in 2008.
„2010 a fost anul in care frecvenţa vizitelor la magazinele de comerţ modern precum hipermarketuri şi supermarketuri a continuat să scadă. In acelaşi timp, comerţul tradiţional s-a chinuit să menţină ritmul vizitelor constant cu cel din anii precedenţi, pentru a incerca să işi readucă vanzările pe un trend ascendent”, spun reprezentanţii Nielsen.