Tentativă de fraudă în numele ANAF. Presupuși inspectori Antifraudă cer, telefonic, date personale
ANAF atenționează asupra unei tentative de fraudă și subliniază că funcționarii Direcției Generale Antifraudă Fiscală nu utilizează Call Center-ul în relația cu contribuabilii.
ANAF precizează că funcționarii Direcției Generale Antifraudă Fiscală nu interacționează cu agenții economici sau cu persoanele fizice prin intermediul Call Center-ului instituției. Contribuabilii apelează Call Center-ul ANAF, iar funcționarii de la asistență contribuabili oferă doar informații generale în domeniul fiscal și IT. Situațiile când agenții Call Center apelează contribuabilii se întamplă punctual, doar ca urmare a apelării inițiale a contribuabilului și pentru a i se oferi completări la cererea de asistență. Dar aceste situații sunt foarte rare.
„Reiterăm următoarele: Agenții Call Center nu oferă și, mai ales, nu solicită date personale. Acestea se referă la informații cu privire la conturi bancare, CNP, sume, plăți, credite, recuperare sume sau alte informații supuse secretului fiscal”, avertizează ANAF.
