Într-un interviu acordat Prima TV, secretarul general al PNL, Lucian Bode, spune că un județ prin care trece o autostradă are perspective economice mai bune, ca urmare a acestui drum de mare viteză care permite un transport mai rapid.
”Un astfel de obiectiv dat în trafic crește valoarea zonei. Infrastructura de transport este și trebuie să rămână coloana vertebrală pe care se ridică economic o localitate, un județ, o regiune, o țară”, a apreciat Bode.
În zonele cu o asemenea infrastructură de transport, investitorii încep să construiască centre de producție, care generează locuri de muncă și cresc nivelul de trai din acea zonă.
Potrivit statisticilor oficiale ale INS, PIB-ul pe cap de locuitor din județele care sunt traversate de o autostradă este mai mare decât în județele care nu au niciun tronson de drum de mare viteză. De aceea, a fost esențial ca acest proiecte precum acesta să fie deblocate.
”Am găsit un proiect mort, un proiect care stagna, un proiect pe care l-am readus la viață. O parte dintre tronsoanele de al căror traseu birocratic m-am ocupat în 2020 vor fi date în trafic poate chiar în acest an, iar parte din contractele semnate în 2020 vor avea lucrări recepționate și vor fi date în trafic anul viitor și în 2025”, a mai spus fostul ministru Lucian Bode.
În anul 2022, județul avea un PIB/cap de locuitor de 11.486 euro. Este de așteptat ca acest indicator să înregistreze creșteri consistente în anii următori. După demersurile de deblocare a proiectului, pe care Lucian Bode le-a făcut ca ministru al Transporturilor, Sălajul se adaugă pe lista județelor României care au o autostradă. În fapt, deschiderea tronsonului Nușfalău-Suplacu de Barcău a fost posibilă după ce lucrările au fost deblocate în 2020, odată cu semnarea contractului de execuție, când Lucian Bode deținea portofoliul Transporturilor. Practic, relansarea economică a județului abia de acum începe.
Prin tronsonul din A3 deschis în Sălaj, România a depășit pragul de 1.000 de kilometri de drum de mare viteză, contorizând aici și drumul expres din zona Olteniei. Fostul ministru Lucian Bode subliniază că ”practic, cu acești 13,5 kilometri, România a atins borna de 1000 de kilometri de autostradă, dați în trafic de la momentul din care se construiesc autostrăzi în România”.
Este un moment important dar nu suficient. Parcursul acestui proiect depinde de autorități și de constructori care trebuie să se mobilizeze exemplar pentru a lega acest tronson de restul autostrăzii.