decembrie 5, 2025

Asiguratorii amana plata despagubirilor fara justificare

imagine-articol_26372

Beneficiarii de polite RCA sau CASCO se plang ca asiguratorii intarzie punerea in plata a dosarelor de daune.
Numarul de reclamatii ajunse la Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorului Salaj pe serviciile de asigurari au cunoscut o crestere atat in ceea ce priveste clientii nemultumiti, cat si ca numar de firme de asigurari, potrivit comi-sarului-sef Claudiu Silaghi. „Din august pana in prezent s-au strans 17 reclamatii privind serviciile de asigurari. Am observat o crestere a recla-matiilor ca numar, dar si ca firme reclamate”, ne-a declarat Claudiu Silaghi. Majoritatea acestor recla-matii privesc asigurarile pentru automobile, cele mai multe vizand polita RCA, dar si asigurarea facultativa CASCO. „Daca inainte aveam cel mult 2-3 firme reclamate, acum avem in evidenta nu mai putin de sase asiguratori reclamati ca intarzie plata despagubirilor”, a precizat Silaghi.
Asiguratorii se razgandesc
In cele mai multe cazuri, clientii apeleaza la OJPC Salaj pentru a semnala intarzierea de punere in plata a dosarelor de despagubire, desi acestea sunt finalizate si asiguratorii au acceptat initial plata despagubirilor. „Avem cateva reclamatii in care consumatorii reclama ca firmele de asigurari au schimbat incadrarea despagubirii din dauna totala in dauna partiala. Clientul a primit inscrisul din partea asiguratorului pentru dauna totala, pentru ca valoarea reparatiilor autoturismului era mai mare decat valoarea asigurata, insa ulterior au revenit asupra dosarului si au cerut repararea masinii. Nu este o procedura normala, din moment ce initial au acceptat despagubirea totala”, a precizat Claudiu Silaghi.
Un alt aspect reclamat de consumatori este reducerea sumei ce reprezinta despagubirea. „Intr-unul din cazuri s-a ajuns la o reducere a sumei de pana la 40 la suta. Clientul este nemultumit, cu atat mai mult cu cat acest lucru se intampla si in cazul asigurarilor facultative CASCO. Ei te pun sa platesti pentru CASCO atat cat considera ei ca e necesar, dar cand trebuie sa te despagubeasca, iti taie din suma de despagubire”, opineaza comisarul-sef Claudiu Silaghi.
Termene lungi pentru despagubire
Nemultumirile asiguratilor pornesc de la timpul prea mare in care se efectueaza despagubirile de catre firmele de asigurare. Intr-unul din cazurile ajunse la OJPC Salaj, clientul a fost nevoit sa astepte pentru repararea masinii aproape un an de zile, pentru ca firma de asigurare nu a platit contravaloarea reparatiilor, iar service-ul nu a executat reparatiile pana cand s-a efectuat plata. In general, asiguratorii nu motiveaza intarzierile de punere in plata sau invoca motive hilare. „Sunt firme care invoca faptul ca au cele mai mici preturi la politele RCA, or asta nu ne mai intereseaza pe noi, este optiunea lor ce preturi pun si este obligatia lor sa-si onoreze obligatiile contractuale”, mai spune Silaghi.
Atentie la asigurarea CASCO!
„Sunt persoane care isi fac o polita de asigurare CASCO si stiu ca aceasta acopera si riscul de vandalism, or nu toate societatile de asigurari acopera si acest aspect”, precizeaza Silaghi. Asadar, daca vi se zgarie masina in parcare sau vi se rupe o oglinda retrovizoare, desi aveti CASCO, va puteti trezi ca asiguratorul a „uitat” sa va mentioneze ca polita nu acopera si aceste stricaciuni.