Tronsonul Autostrăzii Transilvania de la Cluj la Zalău riscă să fie blocat, după ce licitația organizată pentru realizarea viaductelor suplimentare de la Nădășelu și Mihăiești a fost contestată.
USR dă vina pe ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, pe care îl acuză că a organizat licitația “din pix”.
“Șantierul a fost pornit de ministrul Cătălin Drulă, 500 milioane euro din PNRR. Acum deja ar fi trebuit să circulăm pe autostradă. În loc de asta, ministrul Grindeanu face licitații din pix. Normal să i se anuleze: fără studiu de fezabilitate, fără exproprieri, acord de mediu, studiu geotehnic, fără avize, utilități și alte obligații legale”, acuză USR Sălaj.
Reprezentanții formațiunii politice sunt convinși că licitația va fi anulată, fapt ce va determina și pierderea finanțării europene.
“Grindeanu dă de gard cu cea mai avansată autostradă din PNRR. Sunt șanse mari ca banii europeni să fie pierduți, după ce licitația ilegală pentru viaductele suplimentare de pe A3 Cluj – Zalău a fost contestată. Astăzi, trebuia să circulăm pe autostradă. Nu se întâmplă asta. Și, deși proiectul a ajuns la 70% în teren, riscă să rămână <muzeu> mulți ani de acum înainte, în lipsa unor viaducte suplimentare în zona alunecărilor de teren. În 2021, împreună cu Cătălin Drulă, am pornit șantierul Autostrăzii A3 Transilvania între Cluj și Zalău, un proiect de 500 milioane euro pe care l-am pus la finanțare în PNRR. De doi ani, Sorin Grindeanu nu a mișcat un deget pentru bunul mers al șantierului. Nu s-a ocupat de problema alunecărilor de teren. Nu a muncit la documentația pentru viaductele suplimentare de la Nădășelu și Mihăiești, pe traseul modificat. A aruncat în ceasul al 12-lea la licitație o cariocă și atât. Fără studiu de fezabilitate, fără exproprieri, fără acord de mediu, fără studiu geotehnic, fără avize, utilități și alte obligații legale. Și acum a venit nota de plată. Unul dintre constructorii interesați de proiect, exasperat de bătaia de joc a statului, a contestat licitația. Cel mai probabil, Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor va confirma lipsa documentelor legale și va obliga Compania de Drumuri să vină cu un studiu complet. Adică ce trebuia să facă deja în ultimii 2 ani. Ce înseamnă asta? Licitația de lucrări se va anula, Grindeanu va trebui să se apuce de muncă și să facă studiile. Adică alte luni și ani pierduți. Și cu ele, și finanțarea europeană din PNRR. Și, evident, șansa românilor de a circula în următorii 3 ani pe autostradă între Cluj și Zalău”, spune Horațiu Cosma, fost secretar de stat USR la Transporturi.