Astăzi, la ora 13.00, “atingem și depășim borna de 1.000 km de drum de mare viteză în România”, anunță directorul general al CNAIR.
După deschiderea circulației pe Secțiunea Nușfalău – Suplacu de Barcău (13,55 km) a Autostrăzii Transilvania, lungimea drumurilor de mare viteză (autostradă și drum expres) va ajunge la 1.004 km.
Antreprenorul turc, Nurol Insaat Ve Ticaret SA, a construit și proiectat acest sector de autostradă în 2 ani.
Contractul finanțat prin Programul Transport (PT) a avut o valoare de 384,14 milioane de lei (fără TVA), a a dăugat Cristian Pistol, care a postat pe pagina sa de Facebook o filmare cu noul tronson de autostradă.
Din păcate, tronsoanele învecinate acestei bucăți din A3 sunt departe de a fi finalizate. Segmentul Suplacu de Barcău -Chiribiș este abia în faza de atribuire a contractului. Cinci constructori au depus oferte pentru proiectarea și execuția acestui tronson, parte din A3. De altfel, aceasta este cea de-a cincea încercare de a finaliza acest ciot de autostradă, început acum aproape 20 de ani de americanii de la Bechtel. Cât despre subsecțiunea Poarta Sălajului -Zalău -Nușfalău, care include și Tunelul Meseș, în luna august s-a împlinit termenul limită pentru depunerea ofertelor. Șapte companii s-au arătat interesate să realizeze lucrarea, printre acestea regăsindu-se și UMB Spedition și turcii de la Nurol. Finanțarea pentru acest contract, cel mai mare ca valoare din istoria CNAIR, va fi asigurată prin POT. Contractul prevede inclusiv construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje, în lungime totală de aproximativ 13 km, și a Tunelului Meseș, în lungime de 2,89 km.