Soferii camioanelor scapa de control cu ajutorul statiilor de emisie-receptie. Controlorii se plang ca nu au personal sufiecient si nu pot opri masinile fara ajutorul Politiei Rutiere
Transportatorii salajeni se feresc de amenzi pentru supratonaj, aplicate de echipajul de control al societatii comerciale Paza Obiective si Interventie, – aflate in subordinea Consiliului Judetean Salaj, cu ajutorul statiilor de emisie-receptie. Adrian Budusan, directorul societatii, a fost prezent ieri in cadrul sedintei ordinare a Consiliului Judetean pentru a prezenta consilierilor un raport privind verificarea transportatorilor care abuzeaza de drumurile judetene, incalcand limitele de tonaj impuse de legislatie, precum si situatia amenzilor aplicate pe parcursul acestui an. Personalul insuficient de control trafic, numarul mic al cantarelor – unul la Criseni, altul la Crasna – dar si legislatia sunt cateva piedici in depistarea si sanctionarea transportatorilor de rea-credinta. Raportul i-a fost solicitat de catre consilierii judeteni, in cadrul sedintei ordinare din luna octombrie, in urma nenumaratelor incalcari ale limitelor de tonaj constate prin deteriorarea rapida a drumurilor judetene.
Din spusele directorului Budusan, cel mai mare impendiment in depistarea transporturilor sunt statiile de emisie-receptie pe care le folosesc soferii autocamioanelor pentru a se anunta intre ei daca apare echipajul de control. „Soferii se anunta intre ei cu privire la pozitionarea cantarului si foarte greu reusim sa ii prindem pentru ca noi avem un singur echipaj de control. Am cumparat si noi o statie si nici nu vreti sa stiti ce limbaj folosesc la adresa noastra. Cumva ii inducem in eroare pentru ca unul dintre inspectori a invatat sa vorbeasca pe limbajul soferilor si intervine prin statie, spunandu-le ca a plecat echipajul”, precizeaza Adrian Budusan. O alta problema cu care se confrunta echipajul de control este legislatia. Echipajul nu poate opri un autocamion daca nu este insotit de un echipaj de politie de pe raza localitatii in care se efectueaza controlul tonajului sau de garda financiara. Cum si politia are personal insuficient, inspectorii se trezesc in mijlocul actiunii ca agentul de politie este chemat la o alta interventie, ramanand astfel fara sprijinul legal. A fost incheiat un protocol de colaborare intre cele trei institutii, insa lipsa personalului aduce ineficienta operatiunii de control. Singura metoda propusa este modificarea legislatiei la nivelul tuturor consiliilor judetene, astfel incat societatea comerciala sa aiba atributii precum Autoritatea Rutiera Romana (ARR).
Suma amenzilor s-a triplat in 2011
Adrian Budusan a declarat ca pe parcursul acestui an s-au aplicat amenzi in valoare de 65 de mii de lei, in timp ce pe parcursul anului 2010 au fost in valoare de 17,5 mii de lei. In acelasi interval de timp s-au inregistrat incasari de aproape 95 de mii de lei pentru taxele de supratonaj, insa presedintele Consiliului Judetean, Tiberiu Marc, spune ca nu se poate asfalta nici un kilometru de drum cu un miliard de lei. „Nu trebuie sa ne transformam in vanatori si vanati. Transportatorii platesc si ei taxe si impozite si vrem doar sa le atragem atentia asupra impactului asupra drumului prin incalcarea limitei de tonaj. Cu un miliard de lei incasat din amenzi nu se poate reabilita un kilometru de drum”, subliniaza Tiberiu Marc.
Supratonajul injumatateste garantia data de constructor pentru drumuri
Presedintele Consiliului Judetean spune ca a discutat problema incalcarii limitelor de tonaj cu reprezentanti ai firmei care reabiliteaza drumul Varsolt – Ciucea. Specialistii i-au atras atentia ca va fi nevoie sa se intervina la drum in numai trei sau patru ani de la finalizarea lucrarilor, daca se va continua transportul agresiv. Perioada de garantie data de constructor este de sapte ani, iar lucrarile vor fi finalizate pe parcursul lunii decembrie.
Camionagiii si controlorii de trafic se joaca de-a baba oarba pe sosele
Articole
Postul Sfintei Marii
”Dacă lumea ar posti, nu s-ar mai face arme, n-ar mai fi războaie, tribunale și închisori. Postul i-ar ajuta pe toți să se înfrâneze, nu numai de la mâncare, ci să izgonească iubirea de arginți, lăcomia și orice vicleșug.” (Sfântul Vasile cel Mare) Dragi cititori, a început postul Adormirii Maicii Domnului, cunoscut în popor și sub denumirea de postul Sfintei Marii. Acesta durează două săptămâni și se încheie în data de 14 august, înainte de marea sărbătoare…
Mai mult...Solidaritatea
Ziua bună, dragi cititori! Într-o veche istorisire, doi soldați traversau, noaptea, o pădure înzăpezită. Atacați de o haită de lupi, ei s-au așezat spate în spate și s-au apărat reciproc. Astfel, fiecare a avut o perspectivă diferită asupra pericolului, dar, alegând să rămână împreună și să conlucreze, și-au putut salva viețile. Ce anume i-a salvat pe cei doi? Răspunsul este simplu și vădit: solidaritatea. Dacă aruncăm o privire pe rețelele de socializare la ecourile unor știri, dacă…
Mai mult...