Suntem la o treime din ce ar trebui pentru a avea o rețea de drumuri sigură și modernă
“Luăm țipla de pe muzeul A3 Nușfalău-Suplacu de Barcău și atingem borna 1000. Când? Din informațiile noastre pe 22 septembrie, dar data poate fi mutată”, anunță Asociația Pro Infrastructură.
Potrivit aceleiași surse, constructorul se ocupă acum de ultimele detalii, iar descărcarea provizorie dinspre Suplacu de Barcău este și ea finalizată.
Chiar dacă terenul de finalizare a fost depășit cu câteva luni, Pro Infrastructură apreciază că turcii de la Nurol s-au descurcat destul de bine la primul lor contract în România. De altfel, întârzierea poate fi pusă mai tare pe seama CNAIR și a birocrației care a ținut pe loc realizarea descărcării provizorii de la Suplacu de Barcău, în lipsa căreia bucata de autostradă s-ar fi terminat direct pe maidan.
“Termenul de finalizare, februarie 2023, a fost depășit. Antreprenorul general, Nurol, nu s-a mișcat rău la acest prim contract pe care l-a câștigat în România, dar nici nu a reușit o performanță notabilă.
Mai mult, așa cum v-am spus de nenumărate ori, am fi putut circula pe cei 13,55 kilometri dintre Nușfalău și Porț încă din luna iulie, dar oficialii CNAIR au tergiversat nepermis de mult rezolvarea birocrației aferente descărcării provizorii.
Una peste alta, odată cu această inaugurare, atingem borna de 1000 de kilometri aflați în exploatare. Contorizăm 968,31 kilometri de autostradă la care se adaugă cei 39,85 kilometri de drum expres veritabil de pe DEx12 Slatina-Balș.
1008,16 km de drumuri de viteză și… siguranță. Aproximativ o treime din cei 3000 kilometri cât ar trebui să avem în țară pentru o rețea rutieră modernă”, notează Asociația Pro Infrastructură.
Cadre aeriene surprinse de Marinul: https://youtu.be/zlX9tU56X3A
Harta interactivă:
sursa foto și video: Pro Infrastructura