Spotul Lidl “Tot ce-i mai bun din Europa, tot ce-i mai bun din Romania” a fost reclamat la Consiliul National al Audiovizualului (CNA) pentru ca Romania este reprezentata in reclama de un grup dubios, suspectati a fi tigani. Daca pentru Spania sau Italia, cei care au facut reclama au ales produse reprezentative cu portocale sau ulei de masline, secventele alese pentru Romania reprezinta un grup de turisti care mananca mici cu mana, direct de pe gratar, undeva pe un varf de munte. Dar, ceea ce deranjeaza consumatorul este imaginea neingrijita si aluziva la etnia tiganeasca a grupului, ceea ce a si provocat avalansa de reclamatii la CNA si la Consiliul Roman pentru Publicitate (RAC – Romanian Advertising Council). Atat RAC cat si CNA-ul sau pronuntat si au comunicat ca “s-a constatat ca nu s-a incalcat nicio reglementare etica in reclama Lidl”.
Campania de imagine se axeaza pe comunicarea specificului regional al pro-duselor din portofoliul Lidl si a fost lansata in 7 octombrie, odata cu inaugurarea in Romania a 11 magazine noi, printre care si cel de la Zalau. Derulata in ziare si la TV, campania urmeaza sa se incheie la sfarsitul anului, cand poate se va renunta la reprezentarea Romaniei printr-un grup de tigani.
Reteaua Lidl numara in prezent 120 de magazine in Romania, pana la sfarsitul anului urmand sa se mai deschida cinci magazine.