Primariile din Salaj mai au nevoie de 50 de angajati ca sa functioneze normal.

Din 55 de solicitari de deblocare a porturilor unice din administratia publica salajeana, Guvernul a aprobat doar cinci posturi. Este vorba de doua posturi solicitate de Consiliul Judetean Salaj pentru Directia Gene-rala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Salaj si cate un post pentru primariile din Cristolt, Hida si Marca.

Sapte pleaca pentru fiecare nou angajat

Pentru reducerea numa-rului de angajati din sistemul public, Guvernul a inghetat posturile si a emis o hotarare prin care se statueaza regula ca pentru fiecare angajat nou sa plece sapte. Aceasta decizie respecta o evidenta strict statistica, ceea ce a produs o serie de dezechilibre la nivelul admninistratiei publice locale din Salaj. Avem astfel primarii de comune care functioneaza cu patru sau cinci angajati, la un necesar de minim 10 angajati care sa faca treaba si pe posturile neacoperite. Incepand cu luna iulie, Guvernul accepta liste cu sugestii de deblocare a posturilor intocmite de Institutia Prefectului si stabilite pe necesarul solicitat de primarii. Din luna iulie pana in octombrie, potrivit datelor furnizate de prefectul Alexandru Vegh, s-au trimis spre Guvern patru liste prin care se solicita deblocarea a 55 de posturi unice. In toata aceasta perioada, la nivelul judetului nostru au fost aprobate doar cinci posturi.
Printre campionii institutiilor care au solicitat cele mai multe deblocari de personal se afla Consiliul Judetean cu patru po-sturi solicitate in luna august si inca sapte in luna octombrie, Primaria Crasna cu sapte posturi cerute in luna iulie, Simleu Silvaniei care a cerut debloca-rea a sase posturi in luna septembrie, Primaria Treznea cu cinci posturi solicitate sau Primaria Hida – patru posturi. Au mai solicitat deblocarea unor posturi unice primariile din Cehu Silvaniei – trei, Cristolt – un post, Dobrin – un post, Valcau de Jos – doua, Almasu – doua, Carastelec – un post, Marca – un post, Mesesenii de Jos – doua, Jibou – trei, Cizer – un post, Girbou – doua, Letca – un post, Marca – un post si Maeriste – un post.

Fara politie locala la Crasna

Desi legislatia prevede infiintarea politiei locale cu incepere de la 1 ianuarie 2011, la Crasna nu exista inca. Primarul comunei, Pop Emeric, spune ca s-au facut toate demersurile pentru infiintarea politiei locale, chiar au fost cuprinse in organigrama institutiei, insa nu s-au deblocat cele sapte po-sturi solicitate pentru infiintarea serviciului in comuna. Primaria a transmis catre Prefectura lista cu posturile necesare inca din luna iulie, iar pe lista se regaseste exact structura pe baza careia s-ar putea infiinta politia locala – un sef de birou si alti sase lucratori in politie, printre care si un debutant. “Nu stiu de ce nu ni se deblocheaza posturile, mai ales ca noi incercam sa respectam legislatia in domeniu si chiar avem mare nevoie de politie locala”, a declarat pentru Graiul Salajului primarul Pop Emeric. Situatia este destul de confuza, avand in vedere ca a trecut aproape un an de cand acest serviciu ar fi trebuit sa devina functional.

Regim de avarie la Treznea

Cele mai afectate de lipsa de personal sunt comunele mici, care oricum functionau cu personal putin. Cel mai bun exemplu este al comunei Treznea care functioneaz] cu patru angajati, un secretar de comuna – functie asimilata cu o pozitie de conducere, si cei doi alesi – primarul si viceprimarul. Primaria din Treznea a transmis Institu[iei Prefectului, ‘n luna iulie, o list] cu cinci posturi necesare pentru buna desfasurare a activitatii, dar a solicitat de urgenta doar doua angajari – unul de asistent social deoarece nu mai exista persoana pe acest post de mai bine de trei ani si un post de consilier achizitii publice, avandu-se in vedere ca Primaria incepe derularea unor proiecte edilitare cu fonduri guvernamentale si europene importante. Cu toate acestea, Treznea nu figureaza pe lista primariilor norocoase la ultima deblocare de posturi, care s-a petrecut n sedinta de guvern de saptamana trecuta. “ Efectiv func[ion]m sub nivel de avarie” , puncteaza primarul Emanoil Stanciu care, totusi, ramane optimist. “Probabil urmam noi la rand”.

Numarul bugetarilor s-a redus cu 5.000 pe luna

Cu toate ca primariile reclama lipsa de personal pentru a functiona in parametri normali, de la Bucuresti se vrea in continuare scaderea numarului de angajati din sitemul bugetar. Presedintele Traian Basescu a declarat ieri ca procesul de reducere a personalului bugetar va continua si-n 2012, Romania urmand sa-si fixeze numarul de salariati la stat in jurul a 1,1 milioane, coborand de la 1,4 milioane pana la sfarsitul anului viitor. Cifrele oficiale arata ca, de la 1 ianuarie 2010 pana in octombrie 2011, numarul de bugetari s-a redus cu 180.000, cu o medie de 5.000 de buge-tari pe luna.