După soluționarea celor 139 contestații depuse de absolvenții care au susținut Bacalaureatul de toamnă, 9 dintre ei au trecut în rândul celor promovați.

Rata cumulată de promovare (promoția curentă și promoțiile anterioare) a crescut de la 28,07% la 30,70%. La nivel național, rata cumulată de promovare este 32,50%, față de 29,80%, înainte de contestații.

Astfel, la finalul celei de-a doua sesiuni a Examenului Național de Bacalaureat 2023, au promovat 105 candidați dintr-un total de 342 candidați prezenți. Dintre aceștia, 76 candidați (31,93%) provin din promoția curentă, iar 29 candidați (27,88%) sunt din promoțiile anterioare.

A fost pentru prima dată când Ministerul Educației a generalizat evaluarea digitalizată a lucrărilor, proces care a oferit o serie de beneficii semnificative comparativ cu formatul clasic de evaluare. Au fost eliminate costurile pentru transportul lucrărilor dintr-un județ în altul, în vederea evaluării, implicit birocrația aferentă (borderourile individuale de notare, precum și cele finale au fost generate automat, odată cu finalizarea evaluării), a fost redus substanțial timpul de lucru destinat evaluării; lucrărille pentru care diferența dintre notele acordate de cei doi evaluatori inițiali a fost mai mare de un punct au fost transmise, în mod automat și aleatoriu, către alți doi evaluatori; a fost diminuat riscul erorii umane în privința calculului notei finale, a acordării altor punctaje decât cele din baremul de corectare, a introducerii notelor de pe lucrare în calculator în vederea afișării rezultatelor.

De asemenea, în contextul derulării acestui tip de evaluare, rezultatele înregistrate la examenele naționale vor putea fi analizate în profunzime, în funcție de itemi și de categorii de elevi sau școli cu scopul de a valorifica rezultatele evaluării în beneficiul elevilor.

Lucrările se scanează în sala de examen, la sfârșitul probei scrise, în prezența candidatului, fiind apoi încărcate pe platforma de evaluare de către profesorii asistenți. Secretizarea lucrării se face automat, în momentul încărcării, fără implicarea candidaților ori a profesorilor asistenți. Ulterior, repartizarea lucrărilor se face automat și aleatoriu, prin intermediul platformei, către doi evaluatori aflați în alt județ decât județul din care provin candidații.