Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat, luni, că au fost depuse şapte oferte pentru construcţia sectorului din Autostrada Transilvania care cuprinde şi tunelul Meseş.
Potrivit acestuia, e vorba despre “o lucrare extrem de complexă”, care va reprezenta “o imensă provocare” pentru constructor.
“CNAIR a anunțat astăzi depunerea pentru proiectarea și execuția subsecțiunilor Poarta Sălajului- Zalău (inclusiv Tunel rutier la profil de autostradă în zona Meseș) și Zalău- Nușfalău (cu o lungime totală de 41 de km).
Fiecare dintre constructorii și proiectanții din România- Bosnia Herțegovina, Turcia și Italia care au depus oferte au în fața lor o imensă provocare.
Vorbim de o lucrare extrem de complexă ce implică execuția faimosului Tunel Meseș (cu două galerii) în lungime de 2,89 km și cu 2 benzi de circulație pe sens, precum și construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje.
Durata de realizare a contractului este de 78 de luni, dintre care 18 luni destinate proiectării și 60 execuției.
Sursa de finanțare va fi asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile”, spune ministrul Transporturilor.
Directorul general al CNAIR spune că vorbim despre un interes major pentru câștigarea contractului de proiectare și execuție a secțiunilor PoartaSălajului – Zalău și Zalău – Nușfalău (inclusiv tunel rutier Meseș)!
“Până astăzi, la termenul limită de depunere a ofertelor, 7 operatori economici s-au înscris pentru a câștiga contractul pentru proiectarea și execuția celor 41 km dintre Poarta Sălajului și Nușfalău, inclusiv Tunelul Meseș: Asocierea SA & PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o (România – Bosnia Herțegovina), WEBUILD SPA – MILANO (Italia), IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (Turcia), Asocierea MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. – OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Turcia), MAPA INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia), Asocierea NUROL INSAAT VE TICARET A.S. – DUYGU TAAHHÜT VE İNŞAAT A.Ş. (Turcia), Asocierea TEKFEN INSAAT VE TESISAT A.S. – DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)”, a precizat Cristian Pistol.
Contractul pentru construcția celor 41 de kilometri (din care 2,8 km de tunel), are o perioadă de implementare de 78 de luni, din care 18 luni pentru etapa de proiectare și 60 de luni pentru etapa de execuție a lucrărilor.
Contractul prevede inclusiv construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje, în lungime totală de aproximativ 13 kilometri, și a Tunelului Meseș, în lungime de 2,89 kilometri.
Valoarea estimată este de 7,48 miliarde lei fără TVA, iar finanțarea va fi asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile, a adăugat șeful CNAIR.