Autostrada Transilvania și Varianta Ocolitoare Zalău, cele două obiective de infrastructură rutieră de interes major pentru sălăjeni, sunt și în atenția președintelui Consiliului Județean.
Dinu Iancu-Sălăjanu a avut miercuri, 9 august, întâlniri și discuții cu factorii responsabili în implementarea celor două proiecte vitale pentru dezvoltarea economică și socială a județului: Autostrada Transilvania și Varianta Ocolitoare Zalău.
În prima parte a zilei, conducerea Consiliului Județean Sălaj a primit vizita delegației Ambasadei Republicii Populare Chineze în România, condusă de Excelența Sa ambasador HAN Chunlin. Discuțiile dintre cele două părți s-au axat pe stadiul execuției, de către societatea chineză Sinohydro, a Variantei Ocolitoare Zalău, proiect demarat în vara anului 2020 și ajuns la un stadiu de implementare de aproximativ 50%.
”Cer respectarea termenelor contractuale și un ritm mai accelerat al lucrărilor. Proiectul Variantei Ocolitoare face parte din infrastructura rutieră atât de importantă pentru economia și bunăstarea municipiului Zalău și ale județului Sălaj. Sunt preocupat de evoluția lucrărilor și chiar dacă instituția Consiliului Județean nu are atribuții administrative în derularea proiectului, vom face tot ce depinde de noi pentru ca ritmul lucrărilor să crească. Am convenit cu domnul ambasador Han să rămânem în contact pentru a monitoriza evoluția lucrărilor, iar Excelența Sa mi-a dat asigurări că vor găsi soluții împreună cu partea română pentru a finaliza lucrarea cât mai repede posibil”, a precizat Dinu Iancu-Sălăjanu, la sfârșitul întrevederii cu delegația chineză.
Șoseaua de centură a Zalăului ar fi trebuit să fie deja finalizată, în primăvara acestui an.
În cea de-a doua parte a zilei, președintele Consiliului Județean Sălaj, alături de vicepreședintele Camerei Deputaților, Lucian Bode, și europarlamentarul Daniel Buda, s-a deplasat pe traseul Autostrăzii Transilvania, unde s-au întâlnit cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și Dorinel Umbrărescu, reprezentantul grupului de firme UMB, constructorul secțiunii Nădășelu – Zimbor – Poarta Sălajului. Mobilizarea în șantier a antreprenorului este bună, lucrările desfășurându-se în ritm susținut.
Conform oficialilor CNAIR, există premisele ca lotul Zimbor – Poarta Sălajului, cu un stadiu al execuției de 29,2%, să fie deschis la sfârșitul anului viitor, iar tronsonul cuprins între Nădășelu și Zimbor, ajuns la un stadiu de 59%, în 2025, având în vedere alunecările de teren majore de pe traseu.