decembrie 5, 2025

Alo, Protectia Consumatorului? Vreau sa vad meciul!!

imagine-articol_25852

12 la suta dintre reclamatiile primite de Protectia Consumatorului Salaj vizeaza operatorii de cablu si internet.
Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorului Salaj (OJPC Salaj) a inregistrat in acest an peste 500 de reclamatii, in 12 la suta dintre acestea fiind vizati operatorii de internet, cablu si telefonie fixa. Salajenii au inceput sa apeleze la Protectia Consumatorului din ce in ce mai mult pentru a reclama serviciile oferite de operatorii de cablu si internet, fie din cauza defectiunilor aparute pe retea, fie pentru lipsa totala de semnal. Potrivit lui Claudiu Silaghi, seful OJPC Salaj, de la 1 iunie pana in prezent exista 41 de reclamatii facute pe adresa celor patru mari operatori de pe raza judetului: RDS, NextGen, Romtelecom si UPC. „Numarul reclamatiilor depinde si de numarul de abonati. Fiind firme mari, operatorii de cablu si internet intampina dificultati care nu pot fi rezolvate in timp util”, precizeaza Silaghi.
Pe langa reclamatiile prin care consumatorii se plang de calitatea prosta a serviciilor, inspectorii OJPC se mai intalnesc si cu sesizari care le starnesc rasul. Cu toate acestea, sesizarile sunt inregistrate si luate in calcul, atata timp cat oamenii isi dau datele de identificare si pe cele ale produsului reclamat. „Intr-o dupa-amiaza, pe la 18,00-19,00, inspectorul de serviciu a primit un apel telefonic de la un cetatean care ne solicita sa intervenim la un operator de cablu pentru ca nu are semnal si incepe meciul”, spune Claudiu Silaghi. Pasiunea pentru fotbal la salajeni se pare ca este foarte mare, pentru ca la OJPC au mai existat inca doua reclamatii prin care se solicita ajutorul inspectorilor pentru a-i forta pe operatorii de cablu sa reintroduca in grila de programe postul GSP. „Operatorul scosese din grila GSP-ul, isi notificase clientii, dar ei vroiau sa-i obligam noi sa-l reintroduca”, a precizat Silaghi.
Perioada de defectiune a serviciului nu se factureaza
Seful OJPC Salaj spune ca oamenii fac reclamatii prin care se semnaleaza functionarea defectuoasa sau chiar lipsa de semnal, defectarea reciver-ului sau facturarea. In general, se reclama defectiunile tehnice care n-au fost remediate in timpul convenit in contract, in special la operatorii TV prin satelit care au clienti in catune izolate sau localitati greu accesibile. De asemenea, la OJPC ajung reclamatii cu privire la emiterea de facturi dupa sistarea serviciului sau facturarea unor servicii care n-au fost prestate. „Se factureaza inclusiv perioada in care semnalul nu a fost disponibil si atunci consumatorii fac reclamatie. Dupa interventia pe care o facem noi, operatorii emit o factura de regularizare”, precizeaza Silaghi, seful OJPC Salaj. Acesta avertizeaza ca in cazul defectiunilor din vina operatorului, perioada respectiva nu se factureaza.
Operatorii mici, mai prompti decat firmele mari
Potrivit lui Claudiu Silaghi, exista probleme si la operatorii mai mici, insa acestia rezolva defectiunile mult mai prompt. „Defectiunile se remediaza inainte de a ajunge la noi. Clientii se intereseaza cum pot depune o reclamatie, le explicam, intre timp iau legatura si cu furnizorul si se remediaza defectiunea”, arata Silaghi. Desi numarul de reclamatii este foarte mare pe filiera operatorilor de cablu si internet, inspectorii OJPC au dat doar sanctiuni cu avertisment pentru ca lucrurile s-au rezolvat pe cale amiabila pana la urma.