Apar probleme pe unul din tronsoanele de autostradă pe care speram să circulăm cât de curând. De la Nădășelu la Zimbor, un lot unde constructorul UMB a lucrat în forță încă de la început, problemele generate de alunecările de teren, în combinație cu reacția lentă a autorităților privind schimbarea soluțiilor din proiect fac ca acest tronson să fie departe de finalizare.
Acum s-a decis ca lucrările cu probleme să fie licitate separat de vechiul contract de execuție.
“Lucrările din zonele cu probleme Nădășelu și Topa Mică de pe Autostrada Transilvania (A3) vor fi scoase din contractul încheiat cu grupul UMB și vor fi relicitate. Este vorba, deci, și de un tronson care ne privește direct, pe noi sălăjenii, adică tronsonul de circa 30 de kilometri dintre Nădășelu și Zimbor, ajuns undeva la ( doar) 57% stadiu execuție”, spune consilierul județean USR Nicolae Olar.
Tronsonul a fost contractat încă din 2020. Deși speram că aceasta va fi prima autostradă finanțată prin PNRR deschisă traficului, în noiembrie 2022 antreprenorul a primit o extensie de timp până în aprilie 2025, iar în decembrie a mai primit una. Momentan, graficul de execuție actualizat aprobat indică finalizarea în data de 13 iulie 2025.
“Odată cu apariția primelor probleme cu alunecările de teren, caz în care trebuia să intervină ministerul transporturilor și CNAIR, lucrurile au început să meargă prost. Același minister și CNAIR ul au reacționat în bătaie de joc la problemele apărute, și, deși problemele deja erau cunoscute iar soluțiile erau clare, autorizarea lor de către autorități a durat foarte mult. Oficialii CNAIR au întârziat nepermis de mult aprobarea modificării soluțiilor tehnice în două zone cu alunecări masive, la Nădășelu și Topa, dar și în alte puncte cu probleme majore. Contractul s-a tot prelungit, a fost împins până în aprilie 2025 , iar graficul de execuție actualizat aprobat indică finalizarea în data de 13 iulie 2025. Astfel că, din cauza indolenței autorităților, o autostradă pe care speram, și erau șanse, să circulam în 2023, nu va fi gata poate nici în 2025 iar indolența autorităților face ca acest tronson să riște să nu respecte chiar și termenul limită pentru finanțarea PNRR: anul 2026 pentru finalizare”, conchide consilierul județean USR, Nicolae Olar.
Pe tronsonul de la Nădășelu la Zimbor sunt mobilizați în prezent peste 800 de muncitori și 286 de utilaje. Oficialii CNAIR au realizat o vizită în teren chiar la finele lunii trecute, când au anunțat că, atât de la Nădășelu la Mihăiești, cât și de la Mihăiești la Zimbor, se lucrează la structuri și la terasamente.
Executantul lucrării este Asocierea SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL – SC Electromontaj SA.
Valoarea contractului, finanțat prin PNRR, este de 1,625 miliarde de lei, fără TVA.
sursa foto: pro infrastructura
Bine că se tot agită cu pensiile speciale, in loc să gândească un plan rapid pentru transport. Faptul că tai cheltuieli (pensiile de serviciu), nu-ți ridică cu nimic economia țării. Faceți autostrazi fratilor, nu va cheltuiti timpul cu pensiile, care au un procent mic din PIB. Mai bine ați ridica PIB-ul, sa creasca nivelul de trai al tuturor. Când voi vedea că alocați același timp și resurse și pentru transporturi și alte sectoare economice, aș crede că vreți binele acestei țări. Vă ascundeți incapacitatea în spatele luptei cu pensiile speciale, pe care oricum nu le tăiați.
Asta știu.Sa arunce praf în ochii fraierilor.Of course că pensiile speciale vor rămâne cum am stabilit.Infrastructura le fel Așa cum ne-au obișnuit.Licitații și paralicitatii.Insoțite obligatoriu de studii de “fezabilitate”.Again and again.Up țo the end of the world.Iară noi îi vom vota mereu pe aceași.Că “n-avem alternativa”.