Am dat bani mai multi pe alimente dar am consumat mai putin. Potrivit unui studiu al companiei GfK ,romanii au cheltuit in primul semestru al acestui an cu 15% mai mult pentru alimentele de bază decat in 2010. De vina sunt scumpirile inregistrate in ultimul an. Uleiul s-a scumpit cu pană la 40%, in vreme ce volumul vanzărilor a scăzut cu aproape 2%. Pentru cafeaua măcinată şi prăjită, considerată de asemenea de romani un produs esenţial, nivelul cheltuielilor a rămas relativ stabil. Cu toate acestea, consumul a scăzut cu pană la 7%, la un număr de consumatori constant, potrivit GfK.
Şi consumul casnic de bunuri de larg consum a urcat cu 6% in primele şase luni, dar creşterea fost influenţată şi in acest caz de nivelul ridicat al inflaţiei. In volum, piaţa a scăzut cu aproape 2%.
In plus, tendinta populatiei de a se orienta catre produsele ieftine se manifestă in continuare.
Pe de alta parte, comerţul modern caştigă in continuare teren in defavoarea celui tradiţional. Buticurile şi magazinele alimentare mici au atras doar 37% din totalul cheltuielilor pentru produse de larg consum, restul fiind atras de hipermarketuri ,supermarketuri si magazine de tip discount .