Sectorul Nădășelu-Zimbor, parte a Autostrăzii Transilvania, ajunge din fruntaș, codaș. Constatarea este făcută de Asociația Pro Infrastructura, care a realizat, zilele trecute, mai multe filmări în zona celor 30,06 kilometri ai acestui tronson foarte dificil din A3.
Hartă interactivă: .
“Estimăm că stadiul fizic este aproximativ 57%. Deși cei de la UMB sunt în continuare bine mobilizați, lotul a trecut de la categoria <circulăm în 2024, poate chiar din 2023>, în urmă cu 12 luni, la <mai vorbim prin 2025>, în prezent. În 2022 speram că aceasta va fi prima autostradă finanțată prin PNRR deschisă traficului, iar acum începem să avem emoții pentru 2025.
În noiembrie 2022 antreprenorul a primit o extensie de timp până în aprilie 2025 și în decembrie a mai primit una. Momentan, graficul de execuție actualizat aprobat indică finalizarea în data de 13.07.2025!
Însă cel mai mult ne îngrijorează lentoarea CNAIR în tranșarea situației soluțiilor noi de la Nădășelu și Topa Mică. Alunecarea masivă de la Nădășelu a <bubuit> la început de septembrie 2021.
Oficialii CNAIR au avut nevoie de vreo 18 luni de dezbateri și scărpinat în cap ca să se decidă că vor licita separat lucrările fiindcă nu mai este loc în rezervele de implementare și în spațiul legal de adiționare a contractului, dar tot nu au lansat procedura de achiziție!
Această <mișcare> birocratică nu este o premieră, dimpotrivă. Cel mai bun exemplu similar este lotul 3 al A1 Lugoj-Deva, acolo unde constructorul spaniol Comsa care executa autostrada a fost singurul ofertant și (până la urmă) câștigător al contractului pentru lucrările suplimentare.
Solicităm CNAIR să demareze de urgență licitația aferentă soluțiilor de la Nădășelu și Topa Mică. Altfel riscăm să ajungem în 2026 cu inaugurarea”, punctează Asociația Pro Infrastructură.
Pe tronsonul de la Nădășelu la Zimbor sunt mobilizați în prezent peste 800 de muncitori și 286 de utilaje. Oficialii CNAIR au realizat o vizită în teren chiar la finele lunii trecute, când au anunțat că, atât de la Nădășelu la Mihăiești, cât și de la Mihăiești la Zimbor, se lucrează la structuri și la terasamente.
Executantul lucrării este Asocierea SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL – SC Electromontaj SA.
Valoarea contractului, finanțat prin PNRR, este de 1,625 miliarde de lei, fără TVA.
sursa foto și video: Pro Infrastructura
N-ați înțeles nimic.”Frana” i se datorează lui Umbrărescu.Miscarea,evident electorală,de a incepe o alta autostradă în Moldova impactează in mod evident ritmul lucrării de la noi.Asta desi el ne vindea brașoave că nu se va întâmpla asta.