Atat a cheltuit statul roman pentru un tronson de 64 de kilometri, intre Salaj si Bihor, si nu a fost finalizat niciun kilometru de autostrada.
Fostul premier Adrian Nastase dezvaluie costul lucrarilor efectuate la autostrada Transilvania. Statul a cheltuit pana acum 600 de milioane de euro pentru tronsonul de 64 de kilometri dintre judetele Salaj si Bihor. Lucrarile sunt finalizate in proportie de 60 la suta. Niciun kilometru de autostrada nu a fost inaugurat. Acuzat de premierul Emil Boc ca este responsabil pentru modul in care a negociat contractul cu firma Bechtel pentru constructia autostrazii Transilvania, Adrian Nastase ironizeaza intr-o postare pe blogul personal „asa numita economie” facuta de Guvern in ceea ce priveste acest contract, sustinand ca de la un cost initial de 5,6 milioane euro pe kilometru convenit in 2004, pe timpul guvernarii sale, s-a ajuns la 13,5 milioane euro pe kilometru in 2011. „Astfel, in prezent s-au cheltuit 1,25 miliarde de euro. Din acesti bani s-au realizat 52 de kilometri, cu un cost de 11,5 milioane de euro pe kilometru. Diferenta de 596,25 milioane euro, bani cheltuiti pana acum, se regasesc in tronsonul de 64 de kilometri, intre judetele Salaj si Bihor. Acest tronson este insa inceput doar pe 60 la suta din lungime. Prin urmare, pentru 38,4 kilometri s-au cheltuit 596,25 milioane euro, iar pentru restul de 25,6 km se va plati 153,6 milioane euro”, afirma fostul premier.
„Marea negociere facuta de guvernul Boc conduce la urmatoarea situatie: Bechtel construieste 116 kilometri de autostrada nu la 5,6 milioane euro pe kilometru, cat au fost negociati initial in contractul semnat in 2004, nu la 11,5 milioane euro pe kilometru cat a ajuns pretul in primul mandat al lui Traian Basescu, ci la 13,5 milioane euro pe kilometru”, conchide Nastase.