Vagoane cu scaune rupte, toalete urât mirositoare, cu pișoare defecte și fără hârtie igienică, săli de așteptare cu păianjeni și mucegai, peroane denivelate și deteriorare
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a derulat, în primele 4 luni ale acestui an, o campanie de verificare a modului în care se respectă legea cu privire la desfășurarea activității de transport feroviar.
Echipele de control din întreaga țară au verificat 109 operatori economici, iar pentru neregulile constatate au aplicat 89 amenzi contravenționale, în valoare totală de 693.500 lei, și 36 de avertismente.
În cazul a 27 de operatori economici s-a dispus oprirea temporară a prestării de servicii până la remedierea deficinețelor.
Operatorii economici opriți temporar de la funcționare se află în județele Prahova, Caraș Severin, Vaslui, Olt, Dolj, Vâlcea, Covasna, Harghita, Mureș, Bihor, Sălaj, Satu Mare, Cluj, Vrancea, Galați și Buzău.
Stațiile CFR din Zalău, Sărmășag și Jibou, luate la control
Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Sălaj a controlat, în cadrul acestei campanii, modul în care se desfășoară activitatea în 3 stații CFR din județ: Zalău, Jibou și Sărmășag.
Pentru neregulile constatate, comisarii CJPC Sălaj au aplicat, până în acest moment, amenzi contravenționale în valoare de 30.000 lei
În plus, s-a decis oprirea temporară a prestării de servicii până la remedirea deficiențelor pentru gara din Jibou.
Principale abateri constatate au fost : condiţii igienice necorespunzătoare a garniturilor de tren, respectiv geamurile vagoanelor și usile de acces fisurate, cotiere defecte cu partea metalică neacoperită, lipsa tapițeriei sau existența uneia deteriorate (ruptă, tăiată), perdele de protectie pătate, murdare; folosirea unor toalete neigienizatesau igienizate parțial, degajând un puternic miros de dejecții, cu pișoare defecte, fără produse de igienă, folosind vase de wc fără capac, fără apă la grupul sanitar; prestarea serviciilor nealimentare pentru călători fără a asigura condițiile igienice necesare; folosirea unor săli de așteptare neigienizate, nerenovate, cu păianjeni pe tavan, pereți scorojiți, pete de mucegai, infiltrații de apă; existența, pe peroane, a pavimentelor deteriorate, cu coșuri de gunoi ruginite; peroane neridicate la nivel, peroane denivelate cu armătura de metal ieșită prin beton, la vedere; folosirea unui număr insuficient de scaune pe peron, cele existente fiind și deteriorate; neafișarea informațiilor corecte și complete la ghișeele de bilete; informare incompletă cu privire la reclamațiile consumatorilor.
Controalele continuă și în perioada următoare, precizează Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Sălaj.