În aproximativ 75 de zile, turcii de la Nurol sunt pregătiți să inaugureze cei 13,55 kilometri de pe mini-lotul Nușfalău-Suplacu de Barcău, parte din Autostrada Transilvania, dacă se vor mobiliza foarte bine cu finisajele (asfalt, parapete, marcaje, garduri protecție), anunță Asociația Pro Infrastructură.

Contractul a avut termen de finalizare luna februarie 2023, fiind semnat în 30 septembrie2020, cu 6 luni proiectare și 18 de execuție. Ordinul de începere a fost emis în 1 februarie 2021 și proiectul tehnic a fost avizat în august 2021. CNAIR nu a anunțat dacă a acordat antreprenorului extensii de timp.

Există însă o problemă. Deocamdată nu avem realizată conectarea cu DN19B, lângă localitatea Porț.

“Cu siguranță rămân mărunțișuri de terminat în afara părții carosabile până spre sfârșitul verii, dar circulația poate fi deschisă la final de iunie sau cel târziu început de iulie dacă și CNAIR își va face urgent treaba și va rezolva birocrația necesară pentru execuția soluției provizorii de conectare cu DN19B lângă Porț, la sud de Suplacu de Barcău.

Altfel, putem ajunge în situația penibilă de a atinge 1.000 kilometri de autostradă și drum expres… cu un muzeu! Adică un tronson bun de circulat care nu poate fi folosit de șoferi deoarece nu are conexiune cu infrastructura existentă”, atrage atenția Pro Infrastructură.

În prezent, România are în exploatare aproape 955 de kilometri de autostradă și alți aproape 40 de kilometri de drum expres veritabil.

Asociația a postat, pe pagina sa de Facebook, o filmare realizată de “Marinul”, unul dintre partenerii Pro Infrastructură, în data de 20 aprilie, pe tronsonul Nușfalău-Suplacu de Barcău. https://youtu.be/_6dheowJfi8.

Hartă interactivă: .

sursa foto și video: Pro Infrastructură