In urma negocierilor cu Bechtel, lucrarile la autostrada Transilvania vor fi reluate. Si de aceasta data, tronsonul „Salaj” nu este o prioritate.
Guvernul Romaniei a avizat miercuri un nou contract cu firma americana Bechtel pentru continuarea construirii autostrazii Transilvania. Prin incheierea acordului, costului aferent lucrarilor va fi redus cu 6,9 milioane de euro pe kilometru. In plus, contractul permite scoaterea la licitatie a tronsoanelor neincepute inca. „Ca urmare a negocierilor se realizeaza o economie la bugetul de stat de 6 miliarde de euro, deci daca am fi continuat sa lucram la preturile din contractul initial, costul total al autostrazii ar fi fost de 10 miliarde de euro”, a declarat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu. De asemenea, ministrul a mai precizat ca din contract a fost eliminata clauza care interzicea statului sa scoata la licitatie vreunul dintre tronsoanele autostrazii, in cazul rezilierii contractului. „Se continua lucrarile pe tronsonul Suplacu de Barcau-Bors, iar la nivelul politic am decis, in coalitie, ca tronsonul de la Gilau la Mihaiesti sa fie scos imediat la licitatie, deoarece proiectarea este finalizata. Pentru tronsonul Targu Mures-Campia Turzii va fi reluata proiectarea, in vederea organizarii licitatiei de executie”, spunea primul ministru Emil Boc. Mai mult decat atat, conform declaratiilor ministrului Transporturilor, compania Bechtel va continua lucrarile doar la tronsoanele Campia Turzii-Gilau si Suplacu de Barcau-Bors, reprezentand 118 kilometri din cei 415 kilometri ai autostrazii Transilvania, statul fiind liber sa liciteze celelalte sase tronsoane, fara nicio pretentie din partea constructorului american.
Proiectul autostrazii Transilvania a fost impartit in opt tronsoane de constructie. Lucrarile nu au fost incepute pe sase dintre ele, insumand 297 de kilometri, respectiv Brasov-Fagaras (53 km), Fagaras-Sighisoara (52 km), Sighisoara-Ogra (56 km), Ogra-Campia Turzii (36 km), Cluj Vest-Mihailesti (24 km) si Mihailesti-Suplacu de Barcau (76 km). Costul de construire a autostrazii Transilvania pe tronsoanele unde Bechtel continua sa lucreze va fi redus la 6,9 milioane euro pe kilometru, fata de 14,7 milioane euro pe kilometru in prezent.
Lucian Bode: „Urmeaza a fi identificata sursa de finantare”
Deputatul puterii, Lucian Bode, spune ca pentru restul tronsoanelor la care nu au inceput lucrarile, in momentul in care s-a incheiat protocolul cu Bechtel se vorbea de un parteneriat public – privat. „Eu cred ca solutia pentru demararea lucrarilor pe tronsonul Mihailesti – Suplacu de Barcau, care ne intereseaza pe noi, este un parteneriat public – privat. Dupa ce a fost incheiat protocolul, urmeaza a fi identificata sursa de finantare pentru acest tronson”, ne-a declarat presedintele PDL Salaj. Totusi, pedelistul nu mai este atat de optimist pe cat era in primavara, la semnarea contractului pentru reabilitarea DN 1H, cand era increzator in sansele demararii lucrarilor la autostrada Transilvania, pe tronsonul Salaj, in acest an.